توضیح سخنگوی فدراسیون درمورد ابهام قرارداد قلعه‌نویی و آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم امید

سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد ابهام زمان انتخاب قلعه‌نویی و آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی امید ارائه کرد.

در شرایطی که امیر قلعه‌نویی در تاریخ ۲۱ اسفند سال گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شد، در حکم این مربی که ۲ روز قبل صادر شد آمده است" با توجه به تخصص، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی و مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ هیات محترم رئیسه فدراسیون به موجب این ابلاغ به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان منصوب می‌شوید". درج تاریخ ۹ اسفند در این حکم سبب شده شائباتی درمورد زمان انتخاب قلعه‌نویی مطرح شود.

احسان اصولی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد این موضوع اظهار داشت: پس از جلسه هیات رئیسه مورخ ۹ اسفند سال گذشته در جمع خبرنگاران گفتم هیات رئیسه چارچوبی را مشخص کرده است و به رئیس فدراسیون این اختیار تفویض شد تا در این چارچوب انتخاب سرمربی تیم ملی را بررسی کند. در نهایت روز ۲۱ اسفند مهدی تاج، امیر قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد.

وی افزود: اکنون نمی‌دانم چرا این موضوع تا چه اندازه می‌تواند اولویت داشته باشد و ما هم خود را موظف به پاسخگویی می‌دانیم. توضیح ابهامی که در این مورد شده از این قرار بود. در تاریخ ۹ اسفند هیچ انتخابی انجام نشد و حتی پس از جلسه گفتم فقط چارچوب برای انتخاب سرمربی تیم ملی تعیین شده، اما مصداقی در کار نیست. تاج نیز در چارچوب تعیینی هیات رئیسه و اختیار تفویض‌شده، با بررسی‌های انجام داده در تاریخ ۲۱ اسفند، قلعه‌نویی را انتخاب کرد. ضمن اینکه از تاریخ ۹ تا ۲۸ اسفند جلسه‌ای نداشتیم. 

سخنگوی فدراسیون فوتبال درمورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی امید، پاسخ داد: امروز تاج و خسروی وفا (رئیس کمیته ملی المپیک) جلسه‌ای درمورد انتخاب سرمربی تیم امید جلسه‌ای داشتند. چارچوب‌های این انتخاب هم تعیین شده و ان‌شاءالله تا کمتر از یک هفته دیگر، سرمربی تیم ملی امید هم معرفی خواهد شد. اینجا هم مانند بحث تیم بزرگسالان، اسم و مصداق را نمی‌گوییم و بیشتر روی چارچوب‌ها نکته داریم، زیرا طبق روال کار و رویه موجود، باید سرمربی تیم امید با هماهنگی کمیته ملی المپیک مشخص شود. به زودی جمع‌بندی نهایی، انتخاب و مصداق را خدمت مردم و رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

اصولی درمورد اینکه آیا انتخاب گزینه ایرانی برای سرمربی تیم امید قطعی است یا سرمربی خارجی انتخاب خواهد شد، توضیح داد: ما در بحث به کارگیری مربی خارجی شرایط و محدودیت‌هایی داریم و در انتخاب مربی داخلی نیز برخی نکات مدنظر قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن همه جوانب سرمربی تیم امید را با هماهنگی کمیته ملی انتخاب خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار