معاون استاندار خراسان جنوبی:

۱۱۷ کیلومتر راه تا پایان سال دوبانده می‌شود

عباس زاده گفت: تا پایان امسال ۱۱۷ کیلومتر از مجموع ۵۵۳ کیلومتر باند دوم در حال ساخت، افتتاح و زیر بار ترافیک می‌رود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه میز خبر رادیو خاوران با اشاره به روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: ۶ درصد اشتغال در کشور مربوط به حوزه حمل و نقل است و این حوزه به عنوان رگ‌های جامعه شناخته می‌شود.

او افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در نقطه‌های راهبردی کشور در حوزه حمل و نقل قرار دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی حدود ۱۰ درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: نزدیک به ۱۸ هزار کیلومتر راه را در استان داریم و این موضوع اهمیت ایمنی راه‌های استان را بیشتر می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق نظر کارشناسان سه عامل جاده، وسیله نقلیه و انسان در تصادفات نقش دارند و در عرض یک دیگر قرار دارند.

او بیان کرد: آنچه که باید در حوزه جاده‌ها به آن توجه کرد این است که جاده می‌بایست مطابق با استاندارد‌های بین المللی ساخته شود و این مربوط به پیمانکاران و عاملان حوزه فنی است.

عباس زاده با بیان اینکه در مقایسه با ۱۰ سال گذشته امکانات و ملاحظات فنی برای جاده سازی پیشرفت داشته است، تصریح کرد: ۵ محور پر ترافیک در استان را داریم که محور‌های نهبندان – زاهدان، نهبندان – سربیشه از جمله این‌ها است و در جاده نهبندان – سربیشه، بیشترین عامل وجود خودرو‌های سوخت بر یا همان شوتی‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در محور طبس – یزد، خستگی و خواب آلودگی راننده از جمله مهمترین علل تصادفات است و در محور سربیشه – ماهیرود به دلیل تردد زیاد کامیون‌ها تصادفات زیاد است که باید به آن توجه شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه اولویت اتمام باند‌های دوم، مربوط به جاده بیرجند – قاین است، ادامه داد: ۵۵۳ کیلومتر باند دوم در حال ساخت است که ۱۲ کیلومتر آن مربوط به جاده بیرجند – قاین است.

عباس زاده با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر باند دوم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در نقاط مختلف استان به دلیل شرایط مناطق، نرخ‌ها متفاوت است و متوسط پیشرفت ساخت باند‌های دوم در استان حدود ۴۰ درصد است.

معاون استاندار با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ کیلومتر در یک سال اخیر دوبانده شده است، گفت: هدف گذاری برای پایان سال ۱۴۰۲ این است که ۱۱۷ کیلومتر دیگر دوبانده شده و تحویل مردم شود.

او در خصوص افزایش آمار تلفات جاده‌ای در نوروز امسال، گفت: زمانی که در استان‌های همجوار مثل یزد سخت گیری‌ها برای سرعت زیاد است، راننده می‌خواهد برای جبران زمانش، در جاده‌های کویری استان ما سریعتر حرکت کند و این می‌تواند باعث حادثه شود.

عباس زاده با بیان اینکه یکی از نکات مهم در حوزه کاهش تصادفات، حذف نقاط حادثه خیز است بیان کرد: مردم حتما نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و بدانند که تلاش‌ها برای ارتفای جاده‌ها در حال انجام است، اما عامل انسانی می‌تواند سبب بروز تصادفات زیادی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار