انتقاد رئیس سازمان محیط زیست از وضعیت نامناسب ساحل کارون‌

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با توجه به وضعیت نامناسب ساحل کارون و چهره زشت پسماند در اطراف آن به عنوان سازمان محیط زیست متعهد شدیم با همکاری شهرداری و وزارت نیرو که در یک باز زمانی مشخص حداکثر سه ماه به این وضعیت رسیدگی کنیم.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان کارون در جمع خبرنگاران گفت: با وجود همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها و توجه دولت به این شهرستان، اما هنوز چهره محرومیت و عدم توسعه یافتگی این شهر چه در ورودی شهر و چه در معابر و کوچه‌ها هویدا است.

او  با بیان اینکه «در حوزه آب و فاضلاب این منطقه کار‌های خوبی صورت گرفته، اما لازم است که این پروژه‌ها به ثمر نهایی برسند و پروژه‌ها تکمیل شوند» گفت: متاسفانه پروژه فاضلاب پس از پیشرفت ۵۰ درصدی مشمول زمان شده و در اجرای آن توقف شده که ما از خاتم الانبیا انتظار داریم به تعهدات خودش جامه عمل بپوشاند.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: چارچوب اداری شهرستان یکی دیگر از زیر ساخت‌های آن به شمار می‌رود که متاسفانه پس از گذشت ۱۱ سال هنوز به شکل نگرفته است.

آقای سلاجقه گفت: اگر چه دولت سیاست کوچک سازی و چابک سازی را دنبال می‌کند، اما با توجه به توانمندی‌های شهرستان و وجود ۲۳۰ شرکت تعاونی شیلات نیاز به یک اداره مستقل کار، اداره راه، اداره ثبت و اسناد و املاک و بانک مسکن دارد.

او در ادامه به وضعیت شهر کوت عبدالله پرداخت و گفت: با توجه به وضعیت نامناسب ساحل کارون و چهره زشت پسماند در اطراف آن به عنوان سازمان محیط زیست متعهد شدیم با همکاری شهرداری و وزارت نیرو که در یک باز زمانی مشخص حداکثر سه ماه به این وضعیت رسیدگی کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: از صنایع مختلف شهرستان خواستیم نسبت به مسولیت اجتماعی خود در ایجاد زیر ساخت‌ها از جمله آموزش و پرورش عمل کنند و تا به ثمر رساندن آن تلاش کنند.

آقای سلاجقه  گفت: خوشبختانه طرح ۲۶ هزار هکتاری جاده اهواز آبادان مقابله با ریزگرد‌ها و کشت گونه‌های سریع الرشد از منابع طبیعی کشور از اداره کل منابع طبیعی استان و وزارت جهاد و کشاورزی در قالب طرح تعاونی بسیج در اختیار ۱۷ هزار جوان جهت اشتغال و معیشت پایداری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.