پایان آوار برداری ۱۸۴۰ واحد مسکونی زلزله زده خوی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: پس از دو ماه فعالیت، عملیات آواربرداری ۱۸۴۰ واحد مسکونی زلزله‌زده خوی به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با بیش از دو ماه فعالیت، عملیات آواربرداری ۱۸۴۰ واحد مسکونی زلزله‌زده در مناطق زلزله زده خوی به پایان رسید.

جعفر برزگر ادامه داد: از این تعداد واحد، در یک هزار و ۵۵۷ واحد عملیات ساختمانی شروع شده و در ۸۰۳ واحد نیز کار پی ریزی انجام گرفته و سقف ۱۰۰ واحد هم عملیات آن‌ها به ا تمام رسیده است و همچنین ۴ واحد نیز برای سکونت آماده سازی شده است.

وی افزود: با ارزیابی کارشناسان از مساکن آسیب دیده در زلزله بهمن ماه نزدیک به ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد به تعمیر نیاز داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در مورد واحد‌های ارزیابی نشده نیز گفت: علت تاخیر ارزیابی بعضی از واحد‌ها به دلیل مشارکت کم اشخاص و مراجعه دیر هنگام یا عدم اعلام خسارت بود.

برزگر سپس به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر ماه نیز اشاره کرد و گفت: تمام مبالغ بلاعوض در قالب تسهیلات که در مصوبه هئیت دولت پیش بینی شده بود تا پایان ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ به حساب متقاضیان واریز شده است.

وی اضافه کرد: در زلزله ۱۳ مهر یک هزار و ۱۰۰ واحد خسارت کلی دیده بودند و مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد بیش از ۹۰۰ واحد کارشان شروع شده و در مرحله سخت و نازک کاری قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.