معاون پیشین دونالد ترامپ درباره حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۰ علیه وی در دادگاه واشنگتن دی سی شهادت داد.

حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۰ که با تحریک دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و با تلاش برای ساقط کردن نتیجه انتخابات انجام شد اکنون می‌تواند پیامد‌های جدی برای آینده سیاسی وی به همراه داشته باشد. تحقیقات مستقل درباره این حادثه وارد فاز جدیدی شده است که در آن نزدیک‌ترین یاران ترامپ برای شهادت به دادگاه فراخوانده شده اند. 

به گزارش تل تریدر، رسانه‌های آمریکایی امروز گزارش دادند مایک پنس، معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا در برابر هیات منصفه درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره و نیز تلاش برای ساقط کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی ترامپ شهادت داد. 

این امر پس از آن رخ داد که درخواست وکلای ترامپ برای تجدید نظر در مورد ممانعت از شهادت پنس در دادگاه رد شد. 

نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره نوشت: پنس بیش از ۵ ساعت در دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی حضور داشت. با این حال، هنوز مشخص نیست که وی به طور دقیق درباره چه مواردی شهادت داده است. 

براساس گمانه زنی‌های پولیتیکو، پنس احتمالاً به سوالاتی درباره ارتباط مستقیمش با ترامپ که منجر به شورش در کنگره شد و همچنین تلاش‌های ترامپ برای تحت فشار قرار دادن او برای رد تایید پیروزی جو بایدن پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ سوال شده است. 

تاکنون هیچ مقام قضایی در آمریکا درباره شهادت پنس در دادگاه اظهار نظر نکرده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که با پایان یافتن روند تحقیقات، دادگاه اقدام به انتشار عمومی بخش‌های قابل توجهی از این تحقیقات به رسانه‌ها کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این بابا کاندیدای ریاست جمهوری اونجا نمیشه چون میدونه آمریکائیا چه جوونورایی اند
Finland
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آدم اوکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
شهادت حق مایک پنس بود.آدم خوبی بود.
آخرین اخبار