اهمیت همکاری ترکمنستان و اردبیل در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و تولید اتوبوس

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های استان و کشور ترکمنستان برای همکاری در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و تولید اتوبوس و قطعات خودرو، همکاری و ارتباط بین ۲ طرف را مهم و دارای منافع قابل توجه دانست.

سیدحامد عاملی در جریان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳، در نشست با سفیر کشور ترکمنستان در ایران بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های همکاری گردشگری و کشاورزی و... میان استان اردبیل و ترکمنستان، پیشنهاد می‌شود در حوزه‌های مذکور تعاملات و قرارداد‌های لازم تدوین شود چراکه این اقدامات مطمئنا منافع قابل توجهی خواهد داشت.

او افزود: استان اردبیل در حوزه صنعت همچون تولید قطعات خودرو، کامیون، اتوبوس و کامیون و ماشین‌آلات کشاورزی ظرفیت‌های مناسبی دارد که مجموعه‌های تولیدی مذکور در سطح استان فعال هستند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دعوت می‌شود تا طی ماه‌های آینده، با برنامه‌ریزی لازم برای سفر چند روزه به استان اردبیل، از ظرفیت‌های موجود استان در حوزه گردشگری، کشاورزی و... بازدید داشته باشید.

عاملی گفت: با توجه به انتخاب اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳، پیشنهاد می‌شود که با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران، حوزه گردشگری استان اردبیل طی یک یا ۲ روز در عشق‌آباد، پایتخت کشور ترکمنستان به مردم معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.