بافت و معماری بومی روستا‌های گردشگری کردستان حفظ شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بافت و اصالت روستا‌های گردشگری باید با توجه به معماری بومی و نماد‌های منطقه حفظ شود.

 منصور مهرزاد با حضور در شهرستان کامیاران و بازدید از روستای هدف گردشگری پالنگان که با همراهی فرماندار، مسئول اداره میراث‌فرهنگی و جمعی از مسئولان این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: معماری روستا‌های منطقه هورامان از جمله پالنگان، با انطباق بر شیب‌ها و به‌صورت پلکانی شکل گرفته است که نشان از هم‌نشینی مسالمت‌آمیز عوامل طبیعی و انسان ساخت دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: توجه به بافت‌های معماری و سنتی این مناطق و همچنین آداب‌و‌رسوم و ارائه محصولات ارگانیک به گردشگران موجب توسعه صنعت گردشگری در روستا‌ها می‌شود.

او عنوان کرد: همچنین ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات صنایع‌دستی در این روستا‌ها می‌تواند در کنار معماری بومی به جذب و ماندگاری گردشگر کمک کند.

مهرزاد یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله ارگان‌هایی است که در راستای توسعه و آبادانی روستا‌های استان تلاش‌ها و خدمات بسیاری را انجام داده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: دهیاران این روستا‌ها هم باید نگاه ویژه‌تری به بافت و جایگاه منطقه داشته باشند تا ماهیت خود را از دست ندهد.

گفتنی است بازدید از مسجد قدیمی روستای کاشتر و دیدار با اهالی این روستا از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به شهرستان کامیاران بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.