دانشگاه‌ها منابع قدرت یک کشور

امام جمعه کرمانشاه از دانشگاه‌ها به عنوان منابع قدرت یک کشور یاد کرد و گفت : استفاده از این قدرت در جهت پیشبرد کشور مشروط به این است که بتوانیم دانشجویان متعهد و با بصیرت تربیت کنیم.

آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه در همایش آموزش عالی در غرب کشور که امروز (۹ اردیبهشت) به مناسبت ۵۰ سالگی تاسیس دانشگاه رازی با حضور وزیر علوم، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، با اشاره به جایگاه دانشگاه‌ها، گفت : امروز کشوری قدرتمند است که علم داشته باشد و مخزن و مغز این علم دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: از طرفی اگر تمام مسائل و مشکلات کشور پشتوانه فکری داشته باشد، همگی قابل حل هستند و جایگاه این فکر و تفکر دانشگاه است.

آیت الله علما با تاکید بر لزوم تربیت دانشجویان متعهد و انقلابی گفت: امام راحل زمانی که از تبعید پاریس به کشور بازگشتند، به مدت یک سال دانشگاه‌ها را تعطیل کردند که محیط دانشگاه‌ها را سر و سامان دهند.

وی افزود: بسیار مهم است که برای پیشبرد کشور محیط دانشگاه‌ها سالم سازی شود، طوری که به تربیت دانشجویان با اخلاق، متعهد و توانمند منجر شود، دانشجویانی که بتوانند آینده کشور را به خوبی در دست بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بنیه علمی بیش از پیش دانشگاه‌ها، گفت: علم گنج است و مغز این گنج دانشگاه‌ها هستند.

آیت الله علما گفت: امروز کشور ما به یک قدرت در جهان تبدیل شده و این قدرت جز از طریق بصیرت و علم و دانش حاصل نشده و باید این مسیر با جدیت و قدرت ادامه یابد.

وی افزود: انسان آگاه و عالم مقابل استعمار و ابرقدرت‌ها می‌ایستد و باید دانشگاه ما به سمت تربیت دانشجویان آگاه با بصیرت و متعهد پیش رود.

وی تاکید کرد: دشمنان امروز به دنبال کاهش آگاهی و بصیرت جوانان و دانشجویان ما نسبت به واقعیت‌های موجود هستند و ما باید خلاف این جهت کار کرده و به آگاهی و بصیرت دانشجویان و جوانانمان بیفزاییم .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.