رهبر انقلاب در دیدار با عبداللطیف رشید:

استقلال و اعتلای عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور عراق گفتند: پیشرفت، سعادت، استقلال و اعتلای عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «عبداللطیف رشید» رئیس‌ جمهور عراق و هیأت همراه با تأکید بر اینکه پیشرفت، سعادت، استقلال و اعتلای عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، گفتند: گسترش همکاری‌های دوجانبه و اجرایی شدن توافق‌های انجام شده، به نفع هر دو کشور است.

ایشان افزودند: جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق و آرزوی ما پیشرفت عراق است.

رهبر انقلاب اسلامی لازمه گسترش همکاری‌ها را پیگیری جدی توافق‌های انجام شده به‌ویژه توافق‌های امنیتی و اقتصادی اخیر دانستند و بیان کردند: گسترش روابط میان ایران و عراق و تعمیق آن، دشمنان قوی دارد و اگر پیوند‌های تاریخی و اعتقادی مستحکم میان دو کشور وجود نداشت، وضعیت روابط شاید به شرایط دوران صدام باز می‌گشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگواری مردم عراق در پذیرایی از زائران ایرانی در ایام اربعین و غیر اربعین به‌رغم هشت سال جنگ میان دو کشور گفتند: معنای چنین پدیده بسیار مهمی این است که عوامل اتحادی میان دو ملت و دو کشور وجود دارد که عوامل سیاسی خارجی نمی‌توانند بر آن‌ها اثر بگذارند، بنابراین باید از این فرصت جهت تعمیق بیشتر روابط استفاده شود و برای استمرار آن نیز مراقبت و هوشیاری جدی وجود داشته باشد.

ایشان با ابراز رضایت از وضعیت موجودِ حکومت و دولت عراق، آن را نتیجه اتحاد مردم و گروه‌های عراقی برشمردند و بیان کردند: عراق دارای شخصیت‌ها و فکر‌های خوب و جوانان پرانگیزه و پرتحرکی است که باید از این ثروت ملی استفاده و زمینه‌های این اتحاد حفظ شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید براینکه آمریکایی‌ها دوست عراق نیستند، افزودند: آمریکایی‌ها با هیچکس دوستی ندارند و حتی به دوستان اروپایی خود هم وفادار نیستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: حتی حضور یک آمریکایی هم در عراق زیاد است.

در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس‌ جمهور نیز حضور داشت، «عبداللطیف رشید» رئیس‌ جمهور عراق با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، یک روابط مستمر و مستحکم و در ابعاد و زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به دیدار‌ها و گفتگو‌های خود با مقامات ایران، افزود: تمام تلاش عراق تعمیق روابط با ایران و اجرایی کردن برخی مسائل باقیمانده میان دو کشور است.

رئیس‌ جمهور عراق همچنین از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران در دوران‌های مختلف به‌ویژه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۴:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تربت کربلا و حسین (ع) سید الشهداء و هفتاد و دو پروانه و شحنه نجف را آخ خدا چطور دلت آمد این همه فضیلت را به یک کشور ببخشی و فقط به عرقی ها بدهی؟ من به زیارت رفتم و فقط یکبار در زندان. وقتی فکر می کنم به زیارت و غفلتی که سراپای وجودم را فرا گرفته بود که نفهمیدم چه سعادتی نصیبم شده از خجالت آب می شوم و هرگز خودم را نمی بخشم. من مستحق عذابم. لا تقنطوا من رحمة الله هم دردم را دوا نمیکند. کاش کسی بیاید در خانه من به او پول ها نثار کنم و او برایم از کربلا بگوید. کاش یک دهاتی بیسواد اینکار را به عهده بگیرد و مرا تسلی بخشد. روضه امام حسین(ع) داروی تمام آلام بشریت است. کاش به زبان انگلیسی کسی یا به زبان عربی کسی یا به زبان فرانسوی کسی یا به زبان فارسی کسی از حسین چیزی بگوید تا من بشنوم. کاش عبدالباسط محمد عبدالصمد از حسین بخواند. نزار القطری چه زیبا می سراید. و لجین فی لجین فی لجین. ذهب فی ذهب فی ذهب. فضة قد خلصت من ذهب. بروم نزار را در حال نزار ببینم که چه میسوزد در فراق حسین.
آخرین اخبار