اولیانوف: غرب تصمیم دارد برجام را نابود کند

نماینده روسیه در مذاکرات برجام در واکنش به تاخیر در از سرگیری مذاکرات می‌گوید که آمریکا و ۳ کشور اروپایی قصد دارند برجام را از بین ببرند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در انتقاد به رویکرد آمریکا و سه کشور اروپایی در خصوص برجام می‌گوید: «به نظر می‌رسد آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌اند برجام را که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌ای بوده و هست از بین ببرند». 

اولیانوف در ادامه توییت خود که در صفحه توییتر رسمی‌اش منتشر کرده می‌نویسد: «هر روز که [این کشورها] از سرگیری مذاکرات وین را به تاخیر می‌اندازند، ما را به نقطه بی بازگشت نزدیک‌تر می‌کنند». 

پیش از این، ودانت پاتل، معاون وزیر خارجه آمریکا گفته بود برجام در دستور کار این کشور نیست. این در حالی است که او، ابتدای اردیبهشت ماه در تداوم رویکرد دوگانه واشنگتن اعلام کرده بود دیپلماسی بهترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

برخی منابع نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا گزارش داده‌اند که اعضای جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا قصد رونمایی از ۶ طرح برای گسترش تحریم‌ها ضد ایران و جلوگیری از توانایی کاخ سفید برای تعلیق تحریم‌ها را دارند. رونمایی از این طرح‌ها در حالی انجام می‌شود که طبق برخی گزارش‌ها، دولت بایدن در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران است.

مطابق این ادعا، با آن‌که دولت بایدن به صورت علنی ادعا می‌کند که مذاکرات با ایران را در وضعیت تعلیق قرار داده است، اما قانونگذاران مطلع از تحولات می‌گویند کاخ سفید هنوز در محافل پشت پرده به دنبال رسیدن به توافق هسته‌ای جدید با ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
غرب هرگز تصویر جهنمی از حکومت دینی نداشت فرانسه برخلاف موازین بین المللی به خمینی اجازه اقامت و فعالیت سیاسی داد. حضور مستمر و پرطنین مردم در ایام انقلاب و لیبرالهایی که ظاهرا زمام امور انقلاب را دردست داشته در تعامل اعتمادساز با غرب بودند امریکا را در همسوئی با مردم در رفتن شاه ترغیب کرد. غربیها برای جلوگیری از پیوستن ایران به شوروی، تلاش کردند تا حسن نیت خود را در همکاری صمیمانه با رهبران انقلاب ثابت کنند و حتی با اشغال سفارتخانه حمله نکردند و پس از باج دادنها و عدم ازادی گروگانها مجبور به طرح ازادی گروگانها شدند که از قبل توسط نیروهای ایرانی شاغل در ارتش امریکا از زمان شاه، لو رفته بود و عملیات نجات در صحرای طبس شکست خورد. ایران با تخریب بازارهای غرب در منطقه و جایگزینی ان با کالای چینی توانست غرب را درمانده و ملتمس کند. برجام که توسط احمدینژاد طراحی و توسط روحانی اجرا شد، نقطه امید کاذب غربیها در برون رفتن از ریاضت اقتصادی بود اما نمیدانستند که طرف اصلی انها نه ظریف خندان بلکه احمدینژاد پشت صحنه است که تشنه به خون انهاست. سرنگونی حکومتهای عراق و تونس و لیبی و مصر توسط امریکا و متحدانش بخواست ایران بوده و عملا ابرقدرت امریکا بیشترین نقش را در پیروزیهای جهانی ایران داشته و دارد. برجام سقوط ازاد غرب در اتش بحرانهای بیشمار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی بود و در اینده نزدیک اثری از ان باقی نمی ماند. اباما مهره مورد نظر احمدینژاد بود و تمام برنامه هایش توسط وی تدوین میشد و پیروزی غیرمنتظره ترامپ هیچ نفعی برای مردم امریکا نداشت زیرا عوامل تحت فرمانش از ایران دستور میگرفتند و منجمله خبر کذب ترور سلیمانی توسط نظامیان پایگاه عین الاسد تحت نفوذ ایران.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۷:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
برجام زمانیکه سیمان را تو حلقمون کردین و ما هم اومدیم خیابانها رقصیدیم نابود شده بود نگران نباش اولیانوف خان
Finland
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه برجام اجرا تسه جنگ جهانی سوم از اونچه که فکر میکنین به شما نزدیکتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نقطه بی بازگشت خیلی وقته رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
برجام قبلا نابود شده
آخرین اخبار