رقیب اردوغان وعده عادی سازی روابط با سوریه را داد

رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ترکیه ادعا کرد اگر پیروز شود روابط آنکارا با دمشق به حالت سابق بازخواهد گشت.

اپوزیسیون ترکیه و نامزد آن وعده دادند در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، روابط با سوریه به حالت سابق بازخواهد گشت.

به گزارش «روسیا الیوم»، «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد اپوزبسیون انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، برای بازگشت روابط با سوریه به حالت عادی، اقدام خواهد کرد.

وی در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر قیسری در مرکز ترکیه گفت: حداکثر تا دو سال دیگر با سوریه آشتی خواهیم کرد و روابط مان به طور کامل به حالت عادی بازخواهد گشت.

قلیچدار اوغلو افزود: همچنین سفارتخانه‌های دو کشور بازگشایی شده و اتباع سوری مقیم ترکیه که بیش از ۳ میلیون نفر هستند، به کشورشان بازخواهند گشت.

گفتنی است قلیچدار اوغلو رقیب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه و دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور است. انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه قرار است در ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) در ترکیه برگزار شود. انتخابات خارج از ترکیه نیز روز پنج‌شنبه هفته گذشته (ششم اردیبهشت) برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اردوغان رئیس جمهور است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۰:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترکیه میل ندارد دست از تجاوز به خاک سوریه دست بردارد. یا خاک ترکیه باید به خاک سوریه الحاق شود یا سوریه باید اینکار را به زور انجام دهد تا فتنه داعش بخوابد.
آخرین اخبار