در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا خط نستعلیق از بخش بین الملل جشنواره یاس یاسین حذف شد؟

مشاور عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: افکار عمومی جامعه خوشنویسی به شدت با حذف خط نستعلیق از بخش بین الملل جشنواره یاس یاسین مقابله کرده است.

محمد مهدی منصف پور مشاور عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: در شرایط فعلی در واقع افکار عمومی جامعه خوشنویسی به شدت با حذف خط نستعلیق از بخش بین الملل جشنواره یاس یاسین مقابله کرده است، انجمن خوشنویسان هم به دلیل فلسفه و وظیفه ذاتی تعریف شده اش در اساس نامه باید از حقوق مادی و معنوی خوشنویسان دفاع کند.

به گفته منصف پور، علی رغم ارتباطات و مکاتبات دلسوزانه که انجمن با موسسه یاس یاسین داشته و راهکار‌هایی را برای اینکه این تصحیح صورت بگیرد و فضای بین المللی با فضای ملی آمیخته شود و این تفکیک به صورت کلی برداشته شود تا به تبع آن جوایز هم به تعبیری برابر شود که خواست اکثریت خوشنویسان سراسر کشور شامل خوشنویسانی که در جشنواره‌های گذشته جشنواره یاس یاسین رتبه آورده اند و یا نفرات برتر شده اند یا در جشنواره‌های بین المللی حائز مقام هستند می‌شود.

او می‌گوید: همه‌ی این‌ها جشنواره را تحریم کرده اند و در حال حاضر انجمن خوشنویسان ایران از هر گونه سعی و تلاش برای اینکه بتوانیم موسسه محترم یاس یاسین را به این تصحیح وا بداریم و تبعات این تصمیم را بیان کنیم با آن‌ها در ارتباط قرار  گرفته ایم، اما پاسخ لازم را دریافت نکرده ایم.

وی افزود: قطعا ما در این مقام پس از اینکه پاسخی دریافت نکنیم لاجرم مجبور هستیم همچنان به عنوان مدافع حقوق حقه خوشنویسان از حقوق آن‌ها دفاع بکنیم و نظرات آن‌ها را که طبیعتا عدم مشارکت حضور در جشنواره است را مورد دقت مجدد قرار دهیم.

به گفته مشاور عالی انجمن خوشنویسان ایران ، در دوره اول جشنواره یاس یاسین این مسائل اتفاق نیفتاده بود و به نظرم واکنش سایر کشور‌های خارج تحیر و واعسفا است و یا برعکس این موضوع ممکن است صادق باشند که از رخ دادن این اتفاق خوشحال شوند، چون به هر حال یک رقابت پنهان میان خوشنویسان در فضای رقابتی وجود دارد.

منصف پور گفت: با این اتفاق رقابت سالم را خودمان با دست خود از میان خوشنویسان کشور با دیگر کشور‌ها گرفته ایم و اجازه حضور به آن‌ها ندادیم.

او می‌گوید: در حالی که برترین‌های جشنواره بین المللی دیگر کشور‌ها افراد ایرانی بوده اند اینجا ما اجازه نداده ایم که یک ایرانی وارد جشنواره بین المللی شود و به تعبیری از اینجا رانده و قطعا در آینده از آنجا هم مانده خواهد شد.

مشاور عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: این واکنش جامعه خوشنویسی که بیانیه‌های متعدد، تحریم‌های متعدد طی این مدت داشته ایم توسط خود خوشنویسان طبیعتا با واکنش به این حسه که ما در منزل خودمان مورد توجه قرار نگرفته ایم پس طبیعتا بعد‌ها در بیرون از مرز‌های کشور موقعیتی نمی‌ماند تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را حفظ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار