رابرت کندی: آمریکا در جهت اشتباه حرکت می‌کند

نامزد انتخابات آمریکا تصریح کرد آمریکا در جهت اشتباه و بد حرکت می‌کند و مردم آمریکا، اعتماد خود را به نظام انتخاباتی از دست داده اند.  

شبکه تلویزیونی سی ان ان در مصاحبه با رابرت اف کندی پسر که از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شده است دیدگاه‌های او را درباره مسائل مختلف جویا شد. در بخشی از این مصاحبه این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تصریح کرد علت حضورش در گردونه انتخابات، حرکت آمریکا در جهت اشتباه و بد است.

وی گفت: من بسیار قدردان خدماتی هستم که رئیس جمهور بایدن برای کشور ما انجام داده است. من با نگرش بدخواهانه وارد این کارزار نشده ام و نمی‌خواهم در این کارزار، حملات شخصی به رئیس جمهور بایدن داشته باشم. اما من و او درباره مسائلی ازقبیل جنگ، سانسور، کنترل وال استریت و شرکت‌های بزرگ بر دولت فدرال آمریکا، و استفاده شرکت‌های داروسازی از هراس افکنی به عنوان ابزار حکومتی، اختلاف نظر اساسی داریم. به نظرم، کشور ما در جهت بدی حرکت می‌کند. به همین علت، من نامزد انتخابات شده ام و نه اینکه علاقه شخصی به رئیس جمهور بایدن نداشته باشم. 
 کندی درباره عامل سن و پیری بایدن برای شرکت در رقابت های انتخاباتی  گفت: فکر نمی‌کنم سن، عاملی تعیین کننده برای محدودکردن قدرت رئیس جمهور باشد. برنی سندرز ۸۱ سال سن دارد و عده زیادی حامی او هستند. تنها مسئله‌ای که به هنگام رسیدن سن فرد به یک عدد خاص مطرح است این است که آیا او همچنان توان ذهنی دارد یا خیر. من فردی نیستم که بخواهم درباره هوشیاری ذهنی رئیس جمهور بایدن قضاوت کنم. این کار را به دیگران واگذار می‌کنم. 

رابرت کندی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع سلامت انتخابات در آمریکا و بی اعتمادی مردم به انتخابات پس از ماجرا‌های دونالد ترامپ پرداخت و گفت: در حال حاضر، شمار بسیار زیادی از آمریکایی‌ها نگران سلامت انتخابات هستند. آن‌ها اعتمادشان را به سلامت انتخابات از دست داده اند و حس می‌کنند که کل نظام (حکومتی) ازجمله نظام انتخاباتی، توام با تقلب علیه مردم است. افرادی در ساختمان کنگره آشوب کردند که علت آن همین باور بود که آن‌ها را پیش می‌برد. به نظرم، هر دو حزب (دموکرات و جمهوریخواه) باید هرکاری که می‌توانند انجام دهند تا مردم آمریکا را قانع کنند که که در این کشور، واقعا دموکراسی داریم و سیاستمداران با مردم صحبت می‌کنند و با آن‌ها تعامل دارند و با مردم در شهر‌ها به تعامل می‌پردازند و مناظره برگزار می‌کنند. مردم باید بدانند که نظام انتخاباتی کشور همراه با تقلب نیست به این صورت که نامزد‌ها در هر دو حزب سیاسی انتخاب شوند یعنی همان وضعی که در شوروی سابق وجود داشت. حتی اگر میزان محبوبیت من پنج درصد باشد بازهم برگزاری مناظره مهم است.

رابرت اف کندی از جمله مخالفان سرسخت واکسن کرونا بود که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حساب کاربری او را به دلیل انتشار مطالب گمراه‌کننده درباره واکسن مسدود کرد.

به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستقر در مرحله درون حزبی انتخاب از سوی یک هم حزبی رویدادی بی سابقه در آمریکا است که با اعلام نامزدی کندی، رقیبان دموکرات بایدن در انتحابات ۲۰۲۴ افزایش یافته است در حالی که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خود باید نامزد‌های جمهوری خواهان را نیز شکست دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار