اهدای بیش از ۲۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : خیران و سازمان‌ها بیش از ۲۳ هزار جلد کتاب در سال گذشته به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کردند.

معصومه حسنی‌خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در خصوص همکاری‌های عمومی و استفاده از ظرفیت خیرین در امر گسترش فرهنگ مطالعه و اهدای کتاب گفت : تعداد ۲۳ هزار و ۲۹۰ جلد کتاب از طرف خیرین و ناشران و اعضا به کتابخانه‌های عمومی در سال ۱۴۰۱ اهدا شد.

وی افزود: پیش از این در سال ۱۴۰۰ بنیاد علمی آموزشی قلم چی تعداد پنج هزار و ۷۵۳ جلد کتاب کمک آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اهدا کرد.

وی در خصوص سایر فعالیت‌ها افزود: مشارکت با دستگاه‌های اجرایی ادارات و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها پیرو تفاهم‌نامه‌های همکاری فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته است؛ در سال گذشته تعداد هفت تفاهم نامه همکاری فعال با ادارات و سازمان‌ها منعقد شد و تعداد تفاهم نامه‌های فعال به ۳۰ تفاهم نامه رسید و تعداد ۱۷ کتابخانه مشارکتی که برای مخاطبان کتابخوانی فعالیت دارند که از دستاورد‌های این همکاری است.

وی افزود: تعداد جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۹ جلسه رسیده که تماما در راستای حل مشکلات، مسائل و توسعه کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در خصوص اعضای کتابخانه‌ها گفت: تعداد ۶۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ عضو کتابخانه‌های عمومی بودند که این تعداد ثابت نبوده و به صورت گردشی اعضای جدید نیز عضو این آمار محسوب می‌شوند، همچنین پیش از بیماری منحوس کرونا تعداد اعضا به بیش از ۷۰ هزار نفر رسید و در ایام کرونا این آمار تا ۳۵ هزار نفر نیز ریزش داشت که خوشبختانه با تلاش کتابداران، این آمار دوباره افزایشی شد.

وی زیربنای کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه را تا پایان سال گذشته مقدار ۴۳ هزار و ۸۳ متر مربع اعلام کرد که ۴۰ هزار و ۱۵۵ متر مربع آن مربوط به کتابخانه‌های عمومی نهادی و ۲ هزار و ۹۲۸ متر از این مقدار مربوط به کتابخانه‌های مشارکتی با سازمان‌ها می‌باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار