رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی در استان دنبال می‌شود

موسوی میرزایی گفت: توزیع عادلانه و متوازن امکانات بهداشتی و درمانی در سراسر استان با سیر تندتر در شهرستان‌های دارای عقب‌ماندگی دنبال می‌شود.

 

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در همایش بزرگداشت هفته سلامت گفت: همه مردم مستحق بهترین خدمات هستند لذا هدف دولت گسترش عدالت است و همه مدیران صف و ستادی باید تلاش کنند عدالت در توزیع امکانات رخ بدهد و پیشرفت در شهرستان‌هایی که عقب‌ماندگی داشته‌اند، باید شتاب بیشتری بگیرد.

او افزود: هیچ شهرستانی نباید از چرخه پیشرفت عقب بماند و در حیطه به کارگیری متخصصان، تجهیزات پزشکی و پرداخت مطالبات نیز رویکرد عدالت‌محور حاکم است.

موسوی میرزایی ادامه داد: هشت هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند و تلاش شده که همواره حق و حقوق آن ها با عدالت رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، ۱۱ ماه کارانه پرستاران پرداخت شد و تلاش کردیم مطالبات کارکنان بهداشت و درمان در اولویت قرار گیرد که تقریبا به روز پرداخت شده است.

او با بیان اینکه پارسال سخت‌ترین سال در تاریخ انقلاب اسلامی بود اظهار کرد: تحریم‌ها، محاصره اقتصادی دشمن و تلاش دشمن برای به آشوب کشاندن کشور موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم و نظام شد اما ملت ایران به جایگاه عالی خود خواهد رسید و امیدواریم بنا به شرایط بین‌المللی وضعیت اقتصادی بهتری برای مردم و کشور رقم بخورد.

موسوی میرزایی تصریح کرد: پارسال مراجعات مکرر به مرکز کشور داشتیم تا آورده‌های خوبی برای استان کسب شود زیرا ارتقای سلامت موجب ایجاد امنیت می‌شود و امید است در این مسیر قدم‌های موثری برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: دین اسلام همواره به بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها و عیادت از بیمار توصیه کرده است و باید قدردان نعمت سلامتی باشیم، دستگاه‌های زیادی در بخش سلامت همکاری دارند لذا سلامت یک مقوله بسیار بزرگ و فرادستگاهی است.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در جهت ارتقای سلامت جسمی و روانی مردم از وظایف حوزه بهداشت و درمان است و دولت‌ها همیشه سعی کرده‌اند در زمینه بهداشت و سلامت نهایت تلاش را به کار گیرند اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

موسوی میرزایی افزود: ساخت و سازهای بیمارستانی برای دولت‌ها هزینه‌های بسیار بالایی دارد و تجهیزات پزشکی نیز بار سنگینی بر دوش دولت است اما همواره تلاش شده نیاز مردم در این زمینه تأمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به همکاری بیمه‌ها با حوزه بهداشت و درمان در تکمیل چرخه سلامت مردم بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات بی شماری در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه شده است.

او ادامه داد: همکاران حوزه بهداشت و درمان از آغاز انقلاب، دوران دفاع مقدس تا دوران اپیدمی کرونا و امروز همیشه کنار مردم و بیماران بوده‌اند و در این راه شهدای زیادی تقدیم شد، اگرچه کرونا تهدید کننده حیات کارکنان حوزه بهداشت و درمان بود اما آن ها هیچگاه خدمت را رها نکردند و تا پای جان به بیماران خدمات‌رسانی شد.

برنامه‌های هفته سلامت از نهم تا پانزدهم اردیبهشت با شعار سلامت برای همه با پزشکی خانواده برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.