بارش پراکنده باران شمال استان همدان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش پراکنده و خفیف باران همراه با رعد و برق دربرخی از مناطق نیمه شمالی این استان را فرا می‌گیرد.

محمدحسن باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و گاهی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه احتمال بارش پراکنده باران در نیمه شمالی بیشتر است، تاکید کرد: بارش‌ها بسیار پراکنده و کوتاه است به طوری که ممکن است در قسمتی از مناطق بارش داشته باشیم و در قسمتی دیگر هوا صاف باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر سرعت وزش باد افزایش می‌یابد، گفت: سرعت وزش باد در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به صورت مقطعی شدید و موجب شکسته شدن شاخه و برگ درختان می‌شود. 

باقری شکیب افزود: به دلیل فعالیت این سامانه بارشی و ابرناکی آسمان، دمای هوای استان بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد خنک می‌شود.

او تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین و قهاوند با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و بهار با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر هفت درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.