خرید بیش از ۹۶۵ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

تاکنون بیش از ۹۶۵ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  کار خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی در سال ۱۴۰۲ از ۲۳ فروردین ماه آغاز شده و  تاکنون موفق به خرید بیش از ۹۶۵ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی شدیم.

به گفته او، از میزان بیش از ۹۳۰ هزار و ۱۲۲ تن گندم و ۲۶ هزار و ۵۹۹ تن کلزا است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان ادامه داد:  تاکنون نیز بیش از ۲۸۷ هزار تن گندم از مراکز خرید وسیلو‌های استاندارد داخل و خارج استان و استان‌های نیازمند حمل و ارسال شده است.

آقای جهان نژادایان به حساسیت کلزا و ماندگاری کوتاه آن اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌هایی که با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام شد کل کلزای خریداری شده به کارخانه روغن گیری طرف قرارداد در شهرستان گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد حمل شده است.

او  با بیان اینکه استقبال  کشاورزان برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید دولتی بسیار خوب بوده است،   افزود: در حال حاضر خرید گندم به ۶۵ هزار تن در روز رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به پیگیری و دستورات ویژه استاندار محترم مبنی بر پرداخت مطالبات کشاورزان عزیز اشاره کرد و ادامه داد:  تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب و از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز شده است.

آقای جهان نژادایان همچنین از راه‌اندازی سامانه ثبت در فصل خرید تضمینی و با همکاری تمام دستگاه‌های متولی استان خبر داد.

برچسب ها: خرید گندم ، خرید کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.