پایان مرحله هفتم واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی در استان قزوین

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان قزوین گفت: با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله هفتم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

دکتر وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان قزوین گفت: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور و با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله هفتم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

دکتر ابراهیم نژاد حمیدی افزود: در فاز هفتم این طرح با بکارگیری از توان نیرو‌های دولتی ۲۷۵ هزار قطعه طیور بومی استان با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی پرورش طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی، با واکسن نیوکاسل به صورت آشامیدنی واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: از اهداف عمده این طرح افزایش سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و بالتبع کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستائیان می‌باشد.

بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور می‌باشد که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال داشته باشد، و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.