نیروگاه شهید رجایی قزوین سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین با بیان اینکه این نیروگاه سالانه ۱۲ کیلووات برق تولید می‌کند، گفت: نیروگاه شهید رجایی سومین نیروگاه بزرگ برق کشور تامین کننده ۳.۵ درصد برق کشور است.

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در حاشیه بازدید انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امورزنان خانواده از نیروگاه شهید رجایی قزوین افزود: ظرفیت اسمی تولید برق کشور ۹۱ هزار مگاوات است که ۷۴ هزار مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی در کشور تولید می‌شود.

این مسوول گفت: امروز با توجه به سه دهه فعالیت این نیروگاه با تلاش شبانه روزی کارکنان شاهد حداکثر توان این واحد همانند سال‌های نخست فعالیت آن در عرصه تولید انرژی الکتریکی پایدار هستیم.

موتاب‌ها در مورد استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در نیروگاه شهید رجایی نیز اظهار کرد: از شرکت‌های دانش بنیان در ساخت و طراحی قطعات تعمیراتی استفاده کرده‌ایم و امروز ۹۵ درصد قطعات مورد نیاز خود را در داخل تأمین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طی مدت پنج سال گذشته با طراحی و ساخت ۷۲۴ هزار قطعه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان که باید برای خرید آن‌ها درخارج هزینه می‌شد، صرفه جویی شده است.

نیروگاه شهید رجایی قزوین سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۴ نیروگاه و ۶۱۸ واحد نیروگاهی در کشور فعال است، تصریح کرد: هم اکنون یک هزار مگاوات در نیروگاه‌های تجدید پذیر و همچنین یک هزار مگاوات انرژی در نیروگاه اتمی تولید می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: در نیروگاه‌های کشور ۳۶۰ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی برق تولید می‌شود که از این حیث در خاور میانه رتبه اول و درجهان رتبه دوازدهم را داریم.

وی یادآور شد: ۹۶ درصد برق کشور از سوی نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود و راندمان تولید ما با ۳۱.۹ درصد از کشور‌های آلمان و کانادا بالاتر است و در این رابطه رتبه پانزدهم جهان را داریم.

موتاب‌ها تاکید کرد: براساس سیاست‌های کشور برخی مواقع از سوخت فسیلی استفاده می‌کنیم، اما بدلیل تعهدی که به نسل‌های آینده داریم از مصرف سوخت پاک بویژه گاز بشدت استقبال می‌کنیم، زیرا هم محیط زیست حفظ می‌شود و هم هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابد..

در ادامه معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده و جمعی از مسوولان از بخش‌های مختلف نیروگاه شهید رجایی بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.