قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کمک کار ساماندهی روستا‌های البرز می‌شود

درخواست‌های استاندار البرز در خصوص مسکن محرومین، راه و آب روستایی استان با پاسخ مثبت فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کشور مواجه شد.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در جلسه محرومیت زدایی استان که روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور سردار آبرومند فرمانده سپاه حسن مجتبی (ع) کشور که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: طی توافق صورت گرفته، با تامین اراضی مناسب از سوی استان، مسکن برای نیازمندان استان به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کشور ساخته می‌شود، مشمولان این مسکن‌ها افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و... محسوب می‌شوند.

او با ابراز امیدواری از برکات این حضور برای استان به ویژه در محله‌های محروم هدف استان، البرز را به لحاظ مساحت و پیشینه استانی کوچکترین استان و از نظر جمعیت متراکم‌ترین استان کشور معرفی کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه این استان محل زندگی و اشتغال رنگین کمانی از اقوام کشور است و به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ایران کوچک لقب گرفته، گفت: استقرار چهار زندان بزرگ و سکونت یک سوم مردم در مناطق حاشیه‌ای استان و بروز آسیب‌های اجتماعی به واسطه این عوامل، از جمله دغدغه‌های جدی استان محسوب می‌شود.

او افزود: با توجه به رویکرد دولت محترم سیزدهم در محرومیت زدایی، ۶۶ محله محروم و شرایط ویژه استان شناسایی شده است و قرارگاه اجتماعی با هدف توانمندسازی این محله‌ها راه اندازی شد.

عبداللهی گفت: تمرکز و اهتمام ویژه‌ای را برای حل مشکلات این محلات با محوریت مردم و مساجد معطوف کرده ایم و درصدد هستیم تا پایان دولت سیزدهم تحولات محسوسی را رقم بزنیم.

او افزود: اکنون عملکرد قرارگاه اجتماعی در محله‌ها به اندازه‌ای مشهود بوده که موجبات رضایتمندی و اعتماد مردم را فراهم کرده، بر این اساس قرارگاه استان از طریق وزارت محترم کشور بعنوان الگوی عملی به سایر استان‌ها ابلاغ شده است.

استاندار البرز گفت: سپاه امام حسن مجتبی (ع) نیز در محله‌های هدف استان فعالیت‌های محرومیت زدایی را در دستور کار دارد که با همپوشانی، هم افزایی و اتحادی که شکل گرفته، حامی یکدیگر در اهداف مشترک هستیم.

عبداللهی با طرح پیشنهاداتی در حوزه‌های مختلف زیرساختی، اشتغالزایی و محرومیت زدایی به طور ویژه برای اقشار آسیب پذیر استان، بخش بزرگی از مطالبات و نیاز استان را مورد اشاره قرار داد.

قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی توافقی، همراهی خود را در راستای تامین مسکن محرومین، آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی، ساماندهی سیستم آبرسانی به روستا‌های استان، آبخیزداری و احیای مراتع، توانمندسازی محله‌های محروم، تشکیل شهر مولد گلخانه ای، ساماندهی چاه‌ها و قنوات استان، اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار