مدیر عامل شرکت گاز کردستان از اجرای ۶۸۴ کیلومتر شبکه گذاری در سال گذشته خبر داد.

مهندس احمد فعله گری با اشاره به عملیات گازرسانی به روستا‌های استان گفت: سال گذشته ۲۵ روستا و ۱۲ کوخ در هفته دولت و ۶۸ روستا و ۲۶ کوخ واقع شده در مناطق مرزی بانه در دهه مبارک فجر گازدار شده که با احتساب گازدارشدن این موارد تعداد روستا‌های گازدار استان کردستان در پایان سال ۱۴۰۱ به  هزار و ۵۷۶ روستا و ۷۰ کوخ در مناطق مرزی شهرستان بانه ارتقاء یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی با جهش بسیار خوبی روبرو بوده اظهار داشت: نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی به بیش از ۹۹ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری ۱۰۰ درصد می‌باشد.

او یادآور شد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال گذشته مشخص می شود هر روز ۲/۵ کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته که پیش بینی می‌گردد در سال ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستا‌های باقیمانده حجم لوله گذاری به بیش از ۳ کیلومتر در هر روز افزایش یابد.

فعله گری ادامه داد: کل حجم شبکه گذاری در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان ۱۲ هزار و ۸۴۹ کیلومتر می‌باشد که ۳ هزار و ۶۱ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۹ هزار و ۲۴ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۷۶۴ کیلومتر برای واحد‌های تولیدی و صنعتی اجرا شده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد کل مشترکین شرکت گاز استان کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی ۶۰۷ هزار و ۱۹۳ مورد می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.