استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضعف‌های گذشته در سال زراعی جدید تکرار نشود

استاندار با تأکید بر اینکه ضعف‌های سال زراعی گذشته نباید امسال تکرار شود، گفت: سختی‌ها باید از دوش کشاورزان گیلانی برداشته شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان روز گذشته در بازدید از سد سفیدرود با بیان اینکه شرایط آب ذخیره شده این سد نسبت به سال گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه است، گفت: به حول و قوه الهی با درایت متولیان امر، شالیکاران در سال زراعی جدید هم بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

او با اشاره به برطرف کردن ضعف‌های سال ۱۴۰۱ در این حوزه با دستور به مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرماندارها، مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در خصوص حضور مستمر در مزارع و چگونگی روند توزیع آب افزود: باید سختی را از دوش کشاورزان برداشته و خودمان به عنوان مسئول سختی‌ها را تحمل کنیم. 
 
استاندار گیلان تصریح کرد: در همین راستا مدیران موظفند فضای مدیریت جهادی و انقلابی را در محل کار ایجاد و در فصل زراعی به طور شبانه روزی فعالیت کنند.

عباسی همچنین بر لزوم توجه به تأمین کود شیمیایی تأکید کرد و گفت: دولت هرگونه کمبود کود را تأمین و با نرخ دولتی در اختیار شالیکاران قرار داده است.

او اقدامات صورت گرفته در گیلان برای شروع سال زراعی را موثر دانست و افزود: در حوزه آب بندان‌ها، سردهنه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی طی یکسال گذشته انجام شده است.

بازدید استاندار گیلان از سد سفیدرود

هر ساله حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک و ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می‌شود.

این استان دومین تولید کننده محصول برنج در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.