به مناسبت روز بزرگداشت معلم مطرح شد؛

دغدغه معلمان نه تنها معیشت که حفظ منزلت اجتماعی است

یک معلم نمونه کشوری گفت: مطالبات معلمان نه فقط معیشت بلکه تکریم، جایگاه و منزلت اجتماعی است.

معلمی، شغلی است که همواره چراغ راه علم را روشن می‌کند و با وجود فراز و نشیب‌های بسیار این مسیر، مجاهدت در راه علم و تربیت فراموش نخواهد شد.

موفقیت و سربلندی دیروز، ‌امروز و فردای کشور مدیون حضور معلمانی توانمند و عاشق در نظام تعلیم و تربیت است.

شایسته است که مطالبات معلمان که نه فقط معیشت بلکه تکریم، جایگاه و منزلت اجتماعی است؛ حتی در مواردی محدود نیز نادیده گرفته نشود. به درستی معلم همچون شمع می سوزد تا بسازد و پیمودن مسیر علم و موفقیت برای دستیابی به قله‌های توانایی جز با حضور آموزگاران عاشق این حرفه میسر نخواهد شد.

 معلمی شغل انبیاء است که در تمامی مقاطع تحصیلی و دوره ها از پیش دبستانی تا دانشگاه از قداست برخوردار بوده و همواره قابل احترام و ارزشمند است.

به مناسبت روز بزرگداشت معلم و به پاس زحمات معلمان بزرگوار، پای صحبت های یک معلم بزرگوار نشستیم.

جهاندار مفتون، دبیر نمونه متوسط دوم کشور گفت: من در طول سی و دو سال دبیری چهار بار منطقه‌ای، دو بار استانی و برای نخستین بار هم  دبیر نمونه کشور شده‌ام.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش معیارهایی برای انتخاب معلمان نمونه در سایت تعریف کرده است که معلمان باید این معیارها را همچون نحوه تدریس، فعالیت‌های فوق برنامه، ایثار و از خود گذشتگی را تکمیل  و بارگذاری کنند. طبق معیارها هر همکاری که امتیاز بالاتری بیاورد به مرحله بعد صعود کرده و افراد پالایش می‌شوند. آموزگاری که ۱۰۰۰ امتیاز کسب کند؛ معلم نمونه سال می‌شود.

او ادامه داد: بیشترین مطالبه ای که معلمان دارند، مربوط به بحث معیشت است. ان‌شاءالله حضور سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش این مشکل را برطرف کند.

مفتون بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات و مطالبات معلمان حفظ و ارتقای شان و منزلتشان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب منزلت معلمان حفظ شود.  در تمام کشورها احترام به معلم حاکم است.

وی افزود: رتبه بندی اندکی به معیشت معلم‌ها کمک کرده است؛ اما هنوز این مشکل برای بسیاری از همکاران وجود دارد. مسئله فوق العاده ویژه در بیشتر ادارات وجود دارد، اما وزارت آموزش و پرورش تنها وزارتخانه‌ای است که از فوق العاده ویژه استفاده نمی‌کند.  اگر این وزارتخانه همچون بقیه ادارات و وزارتخانه‌ها از فوق العاده ویژه استفاده کند، ممکن است مشکل معیشتی همکاران به طور کامل رفع شود.

این معلم نمونه گفت: من هیچ وقت از خود راضی نبوده و همیشه سعی کرده ام امروزم با فردا تفاوت داشته باشد. من همیشه در حال آموختن و در حال جست‌وجو هستم تا با روش‌های نو به دانش آموزان تدریس کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
من اولیای دانش‌آموز هستم در دوره کرونا فقطروزی چند ساعت وقت صرف کردم تا بچه ام درس یاد بگیرد گاهی کتکش زدم و گاهی جیغ و داد بازم چیزی یاد نگرفت پدرم در آمد من موندم معلمان چطوری به ۳۰ تا دانش‌آموز درس یاد میدهند خدا اجرتان دهد واقعا باید حقوق معلم از هر قشری بالاتر باشد هر کس قبول ندارد کافیه دو ساعت به بچه خودش درس بگه تا بفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام معلمین بازنشسته هم درطول خدمت درراه کسب علم سوادآموزی تلاش و تدریس و برخی نیز در روستاهای محروم به عنوان معلم ویا در نهضت سواد آموزی خدمت نموده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
فوق العاده ویژه را معلم ها بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
معلمان فقط با رفتار و گفتار خود منزلت خود را نگه می دارند
متاسفانه بعضی از این عزیزان با رفتار و گفتار خود تمام ارج و مقام معلم را زیر پا له می کنند ،وجوری شده که بعضی ها با مطرح کردن مداوم مسائل مالی تمام بزرگی معلم را به چالش کشیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
دغدغه همه مردم حفظ منزلت و حرمته
معلمین تافته جدا بافته نیستن
حرمت معلم واجبه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام به خدا ما کارکنان فنی حرفه ای هم دریافتی بسیار کمی داریم وحکممان خیلی از ادارات دولتی پایین هست ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام لطفا درزمینه معیشت ورتبه بندی معلمان بازنشسته هم رسیدگی گردد.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
مقام معلم بالاست كسي منكر اين نيست اما كاشكي قشر معلم به فكر نسلي كه زير دستش داره تربيت ميشه بيشتر بود اين نسلي كه داريم ميبينيم نتيجه بي توجهي به تعليم و تربيت هست كه مدرسه نقش مهمي در اون داره
آخرین اخبار