دبیر اکران مردمی جشنواره عمار کشور:

ساخت فیلم مستند قهرمان مرصاد در نهاوند آغاز شد

دبیر اکران مردمی جشنواره عمار کشور در نهاوند گفت: ساخت فیلم مستند قهرمان مرصاد با موضوع فرماندهی و زندگی سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی در شهرستان نهاوند برای پخش از شبکه های سراسری سیما آغاز شد.

اکرم حیدری افزود: به منظور به تصویر کشیدن رشادت‌های سردار شهید حاج میرزا سلگی که فرمانده وقت عملیات مرصاد با لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) بود کار تولید فیلم مستند قهرمان مرصاد در نهاوند با همکاری عوامل فیلم عمار بسیج رسانه شهرستان نهاوند و کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه آغاز شد.

او تصریح کرد: با توجه به درخواست جمعی از اعضای جشنواره فیلم  مردمی عمار مبنی بر ساخت فیلمی مستند از رشادت‌های شهید سلگی در جریان عملیات مرصاد رایزنی با صداو سیما و چندین کارگردان و تهیه کننده آغازشد و در پایان آقای کرمی کار کارگردانی و آقای علی سهرابی کار تهیه کنندگی آن را برعهده گرفتند.

دبیر اکران مردمی جشنواره به درخواست جمعی از اعضای جشنواره فیلم مردمی عمار مبنی بر ساخت فیلمی مستند از رشادت‌های شهید سلگی در جریان عملیات مرصاد رایزنی با صداو سیما و چندین کارگردان و تهیه کننده آغازشد و در پایان آقای کرمی کار کارگردانی و آقای علی سهرابی کار تهیه کنندگی آن را برعهده گرفتند.واره عمار کشور در نهاوند با بیان اینکه شهید سلگی همواره خواستار پرداختن به مسائل معنوی در جبهه‌ها بودند افزود: در مصاحبه و گفت‌وگویی که بنده با حاج میرزا سلگی در سال‌های گذشته داشتم درخواستی با این مضمون که لازم است به بعد معنوی جبهه‌ها توجه و در این ارتباط فیلمی از رشادت‌های رزمندگان استان و بخصوص سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ساخته شودرا از ما داشتند.

حیدری تاکید کرد: براین اساس جرقه ساخت فیلمی از رشادت‌های حاج میرزا در ذهن بچه‌های گروه عمار زده شد و پس از آن کار رایزنی برای ساخت ان و پخش از شبکه‌های سراسری شروع شد و در نهایت آقایان کرمی و سهرابی کار ساخت آن را آغاز کردند.

حمید کرمی کارگردان مستند قهرمان مرصاد هم گفت: با درخواست و همکاری ستاد اکران مردمی جشنواره عمار بسیج رسانه شهرستان نهاوند و با استفاده از مرکز اسناد و آرشیو کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه کار تولید این مستند را آغاز کردیم.

کارگردان حوزه هنری و شبکه‌های سراسری گفت: برای نخستین بار این مستند با شیوه‌ای جدید در استان همدان و غرب کشور ساخته می‌شود و روش کار ما این است فیلم سازان و علاقه‌مندان جشنواره عمار برای یادگیری فنون کار به صورت شیف بندی در کنار عوامل تولید هستند.

او افزود: تهیه کنندگی این مستند را آقای علی سهرابی از مستند سازان و خبرنگاران خوب کشور و استان همدان به عهده دارد همچنین کار تصویر برداری این فیلم را حسن سهرابی از برگزیدگان جوان جشنواره پارسال عمار که سابقه چندین ساله عکاسان و فیلم سازی را دارد انجام می‌دهد.

کارگردان حوزه هنری و شبکه‌های سراسری تاکید کرد: هانم حیدری مدیر تولید مستند قهرمان من است و این کار در لوکیشن و نما‌های مختلفی با چندین دوربین تصویربرداری می‌شود و انشالله تلاش همه مجموعه این است در سالگرد عملیات غرور افرین مرصاد از شبکه‌های سراسری پخش شود.

 کرمی گفت: این مستند در دو قالب تلویزیونی و جشنواره‌ای تولید می‌شود و بیشتر تصویر برداری در فضای باز خواهد بود تا در کنار آن جاذبه‌های بصری محل زادگاه سردار شهید سلگی نمایش داده شود.

او افزود: یکی دیگر از جذابیت‌های فیلم مستند قهرمان مرصاد این است که خانواده، دوستان و همرزمان سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی رشادت و دلاوری‌های این شهید را برای جوانان در صحنه و همان مکان تصویر برداری روایت می‌کنند و این روش جدیدی در ساخت مستند قهرمان مرصاد است تا نسل جدید را بیشتر با حماسه‌های رزمندگان آشنا کنیم و خود ان‌ها هم روایتگر دفاع مقدس شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.