استاندار سمنان:

سمنان رتبه دوم کشور در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ را از آن خود کرد

هاشمی گفت: براساس ابلاغ رسمی وزارت کشور، استان سمنان در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در آیین تجلیل از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان به مناسبت گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: براساس ابلاغ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، استان سمنان از لحاظ شاخص رشد اقتصادی نیز جزو سه استان برتر کشور در سال گذشته معرفی شد.

وی افزود: سمنان از استان‌های سرآمد کشور از لحاظ تعلیم و تربیت است که نشان از تلاش‌های بی‌چشم داشت معلمان و اساتید است.

استاندار سمنان تصریح کرد: نرخ با سوادی در استان سمنان ۹۸ و پنج دهم درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد مواد معدنی کشور در استان سمنان وجود دارد و ۶۵۰ واحد معدنی در استان سمنان فعال است.

هاشمی تاکید کرد: افزایش تعداد واحد‌های فرآوری مواد معدنی در استان سمنان از سه به ۱۳ واحد از موفقیت‌های این استان در تولید ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی و از دستاورد‌های دولت سیزدهم است.

استاندار سمنان بیان کرد: بعد از ۱۸ سال، نرخ بیکاری در استان سمنان به پنج و هفت دهم درصد کاهش یافت به گونه‌ای که به عنوان اولین استان پیشگام کشور در کاهش نرخ بیکاری قرار گرفت.

وی یادآور شد: استفاده از فکر و اندیشه اساتید دانشگاه موجب کاهش نرخ بیکاری، افزایش ماندگاری مسافر و کاهش تصادفات در استان سمنان شده است.

هاشمی ادامه داد: استفاده از کار‌ها و تجربه‌های پژوهشی در اشتغال‌زایی و کارآفرینی از رویکرد‌های استان سمنان در اشتغال دانش‌آموختگان بیکار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار