رضوانی: برنامه هشت ساله برای تیم ملی واترپلو تدوین شده است

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: برنامه ۸ ساله برای واترپلو تدوین شده و امیدوارم رییس بعدی فدراسیون این مسیر را تغییر ندهد بلکه ایرادات آن را اصلاح و با تفکری نوین به پیشروی آن کمک کند.

تیم ملی واترپلو ایران در مسابقات آسیایی سنگاپور موفق شد پس از ۲۸ سال کسب مدال کند و در جایگاه نایب قهرمانی آسیا بایستد. پس از موفقیت ایران در این رقابت‌های آسیایی سهمیه شرکت در لیگ جهانی آلمان نیز نصیب تیم ملی شد تا بتوانند برای اولین بار به جمع برترین تیم‌های جهان بپیوندند. ورود به لیگ جهانی واترپلو برای ایران به تنهایی یک افتخار است، اما این پایان کار نیست و مسیر رشد جدیدی برای این رشته شروع شده است.

کشور ژاپن که در حال حاضر جزو ۱۰ تیم برتر جهان و ۳ تیم برتر آسیا است، دهه ۲۰۰۰ میلادی برای اولین بار به رقابت‌های جهانی وارد شد، اما نتیجه این ورود باخت‌های سنگین با اختلاف‌های بالا بود. این شکست‌ها دلیلی بر از دست دادن روحیه این تیم نشد بلکه انگیزه‌ای جدید و برنامه تازه‌ای تعیین شد تا بتواند مسیر رشد و ترقی را با موفقیت پشت سر بگذارد. تیم ملی ایران که حالا با بهترین‌های جهان رو به رو خواهد شد نیز مسیر سختی را در پیش دارد و حمایت از این تیم در مسیر جدید ضروری تیم است.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایرنا ضمن تایید مسیر سخت تیم ملی واترپلو برای رسیدن به موفقیت‌های بعدی اظهار داشت: پس از ورود ایران به رقابت‌های جهانی، حدود ۵۰ کشور به من ایمیل زدند و تبریک گفتند. اگر بخواهیم تیم ملی واترپلو را در روند پیشرفت حفظ کنیم، باید برنامه منظمی داشته باشیم. یک برنامه ۸ ساله را برای ادامه روند این تیم مشخص کردم و حالا دیگر مهم نیست من در فدراسیون بمانم یا نه. روند درست این است که مدیر بعدی مسیر حرکت را به کل تغییر ندهد بلکه ایرادات آن را اصلاح کند با تفکری نوین به پیشروی آن کمک کند.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی بیشتر از ما از کمیته ملی المپیک بودجه می‌گیرد و دلیل آن هم مدال‌های این رشته است، اما باید توجه داشت که این رشته اسپانسر‌های زیادی دارد و ما به علت مشکلات پخش تلویزیونی، نمی‌توانیم اسپانسر جذب کنیم و همچنان نیازمند کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستیم. از طرفی ما ۳ رشته را باید در فدراسیون مدیریت کنیم که هر کدام هزینه بالایی دارند و همگی درحال پیشرفت هستند. اگر ملی‌پوشان ما که درحال پیشرفت هستند را به درستی حمایت کنند، چند سال دیگر، شاهد افتخارات بسیاری خواهیم بود.

لیگ جهانی واترپلو روز‌های (۵ الی ۷ می ۲۰۲۳) ۱۵ الی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزبانی برلین برگزار می‌شود.

مردان واترپلو ایران با کسب مدال تاریخی نقره مسابقات قهرمانی واترپلو آسیا سنگاپور در فروردین ماه سال جاری برای نخستین بار جواز حضور در رقابت‌های لیگ جهانی را کسب کرد. از همین رو ملی‌پوشان ایران برای حضور در این مسابقات صبح امروز (سه‌شنبه) تهران را به مقصد کشور آلمان ترک خواهد کرد.

این رقابت‌ها با حضور ۸ تیم در دو گروه A و B پیگیری می‌شود که تیم ملی واترپلو ایران در گروه اول این مسابقات با رومانی، نیوزلند و قزاقستان همگروه است. واترپلوئیست‌های ایران در اولین دیدار خود در این مسابقات روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۵ می ۲۰۲۳) به مصاف حریف خود رومانی می‌روند.

اسامی بازیکنان اعزامی به لیگ جهانی: شایان قاسمی، علیرضا رضائی، حامد ملک خانبانان، امین قویدل، علیرضا مهری، پیمان اسدی، ارشیا الماسی، خشایار قره ضیاالدین، سهیل رستمیان، امیرحسین رهبر، مهدی برزگری، مهدی یزدانخواه و نیما خوشبخت.

کادر فنی تیم: دانیال خاکبان (سرمربی)، امیرعباس اکبرنژاد (مربی) و مهدی پنام تاش (مشاور فنی و سرپرست تیم).

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار