مسکو: ۱۵ هزار نظامی اوکراینی طی یک ماه اخیر کشته شده‌اند

وزارت دفاع روسیه از تلفات و خسارات سنگین نیرو‌های اوکراینی در ماه آوریل خبر داد.

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است به دلیل قدرت توپخانه‌ای ارتش روسیه که ۶ برابر بیشتر از نیرو‌های اوکراینی است، مسکو دست بالا را در مناطق شرقی این کشور دارد. این در حالی است که کی‌یف می‌کوشد با کمک تسلیحات ارسالی غرب عملیات تهاجمی خود به منظور بازپسگیری مناطق از دست رفته را آغاز کند. 

به گزارش تل تریدر، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد تنها در ماه آوریل (ماه میلادی گذشته) بیش از ۱۵ هزار نظامی اوکراین در میدان‌های جنگ جان خود را از دست دادند. 

وی افزود: «نیرو‌های روسی در تمامی خطوط جبهه‌های نبرد فعال بوده و در حال وارد آوردن ضربات سنگین به نیرو‌های اوکراینی هستند. اوکراین علی رغم کمک‌های تسلیحاتی بی سابقه کشور‌های غربی متحمل خسارات و تلفات قابل توجهی شده است.»

وزیر دفاع روسیه در گزارش خود درباره تلفات و خسارات یک ماهه اخیر نیرو‌های اوکراینی گفت: «نیرو‌های ما در ماه آوریل ۸ هواپیمای اوکراینی، ۲۷۷ پهپاد، ۴۳۰ تانک و سایر خودرو‌های زرهی، ۱۸ سامانه پرتاب موشک چندگانه، و ۲۲۵ توپ و خمپاره انداز صحرایی را منهدم کردند.»

وی در پایان با اشاره به آمادگی فوق‌العاده ارتش روسیه برای مقابله با نیرو‌های اوکراینی، افزود: «ارتش ما مهمات کافی برای وارد کردن خسارات سنگین به نیرو‌های دشمن را دریافت کرده است. با این حال ما خواستار افزایش دو برابری تولید تسلیحات با دقت بالا در کمترین زمان ممکن هستیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب خدارو شکر
بازیچه آمریکا و دلقک امریکایی شدن تاوان داره

البته اکثرشون توسط خود مقامات اوکراینی کشته شدن چون راضی ب شرکت در جنگ نبودن یعنی قتل عام گروهی شدن
آخرین اخبار