اعمال محدودیت های حمل مواد معدنی از طریق جاده

معاون حمل و نقل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : حمل مواد معدنی از طریق جاده از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ صرفاً توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز است.

محمد احمدی معاون حمل و نقل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : از نیمه اردیبهشت سال‌جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌ها صرفاً توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز است و هرگونه حمل و نقل مواد معدنی در جاده‌ها و شهر‌ها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع شده است. 

وی افزود: مسئولیت تصمیمات متخذه از قبیل جرائم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند بر عهده معدن‌داران است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، محموله حمل‌شده نیز از سوی اداره صمت استان به‌عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می‌شود. 

معاون حمل و نقل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: بیشترین صدمات وارده به رویه راه‌ها و پل‌ها توسط ناوگان حامل محموله‌های معدنی است که اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد حمل می‌کنند. 

احمدی با اشاره به اینکه از ۱۵ اردیبهشت، اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل مواد معدنی مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه است، تصریح کرد: همه رانندگانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی‌مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد یا انجمن‌های صنفی برای دریافت کارت هوشمند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 

معاون حمل و نقل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۰ هزار راننده کامیون حمل و نقل کالا و ۱۳ هزار و ۸۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار