معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار دلار انواع صنایع دستی پارسال از مبادی گمرک و همچنین به شکل چمدانی از استان به کشور‌های خارجی صادر شد.

سید میثم حصاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت:  ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار دلار انواع صنایع دستی پارسال از مبادی گمرک و همچنین به شکل چمدانی از استان به کشور‌های خارجی صادر شد و میزان صادرات صنایع دستی قزوین که از گمرک به کشور‌های خارجی صادر شده یک میلیون و ۳۱۹ هزار دلار بوده است.

وی اظهار کرد: از این میزان بیشترین حجم صادرات با یک میلیون و ۲۹۰ هزار دلار به دسته بافته‌های سنتی اختصاص داشته و سایر کالا‌های پرصادرات صنایع دستی قزوین نیز شامل سفال و سرامیک و شیشه‌های سنتی بوده است.

معاون هنر‌های دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: یک میلیون و ۱۴۹ هزار دلار از صادرات انجام شده نیز خارج از گمرکات رسمی و به شکل چمدانی انجام شده است.

حصاری افزود: صنایع دستی از قابلیت بالایی برای ارزآوری به کشور برخوردار است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده در سطح ملی شاهد صادرات بیشتر آثار هنرمندان خود و اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتر در این حوزه باشیم.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.

آینه کاری، گره چینی، گلیم، جاجیم، مسگری، سفال، بافتنی‌های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های دستی قزوین به شمار می‌روند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.