پایش مستمر کیفیت گاز اکسیژن طبی در استان اردبیل

معاون استاندارد استان اردبیل گفت: واحد‌های تولیدی گاز اکسیژن طبی در استان دارای پروانه معتبر استاندارد بوده و تمام بیمارستان‌ها موظفند استفاده کنند.

حسنعلی حسین پور گفت: گاز اکسیژن طبی از ملزومات مهم مورد استفاده در خدمات پزشکی و درمانی است و به لحاظ اهمیت مصرف این گاز برای طیف گسترده‌ای از بیماران و همچنین اهمیت ایمنی سیلندر‌های محتوی گاز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تولید، توزیع سیلندر‌ها و گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری می‌باشد.

معاون ارزیابی انطباق و مسئول تمشیت امور جاری استاندارد استان اردبیل افزود:سه واحد تولیدی گاز اکسیژن طبی در سطح استان فعال می‌باشند و میزان خلوص گاز و سایر ویژگی‌های مربوط مطابق استاندارد ملی بشماره ۳۲۴۰ به طور روزانه توسط مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی مزبور مورد پایش مستمر قرار می‌گیرد.

حسین پور عنوان کرد: در سال گذشته ۶ مورد بازرسی و نمونه برداری توسط کارشناسان استاندارد از واحد‌های تولیدی گاز اکسیژن طبی استان انجام شده و مطابقت نتیجه آزمون نمونه‌ها با استاندارد مربوطه محرز شده است.

او با اشاره به اینکه گاز اکسیژن طبی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت بیماران بسیار مهم است خاطر نشان کرد: به منظور حفظ سلامت و ایمنی بیماران و جلوگیری از خطراتی که ممکن است در اثر استفاده از گاز اکسیژن طبی، با خلوص پایین‌تر از استاندارد حادث شود، کلیه تولید کنندگان این فرآورده باید در تولید گاز اکسیژن طبی، الزامات استاندارد را رعایت کنند.

معاون استاندارد استان اردبیل گفت:در راستای تضمین ایمنی استفاده کنندگان، واحد‌های تولیدی شارژ کننده سیلندر‌های گاز اکسیژن طبی باید در بازه‌های زمانی ۵ ساله از تاریخ تولید سیلندر، نسبت به بازرسی و آزمون دوره‌ای هیدرواستاتیک سیلندر‌ها توسط شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام و تاییدیه لازم را دریافت کنند، در غیر این صورت حق شارژ سیلندر‌های مزبور را نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.