تندیس جشنواره کودک و نوجوان هندوستان برای «فینگیلیا»

همزمان با تولید فصل جدید «فینگیلیا»، این پویانمایی تندیس "SIFFCY " بکی از بزرگ‌ترین جشنواره کودک و نوجوان کشور هندوستان را از آن خود کرد‎‎.

«فینگیلیا» عنوان مجموعه‌ای از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که تا کنون در قالب سه فصل پر مخاطب، به کارگردانی و تهیه کنندگی کاوه کنعانی تولید و روی آنتن رفته است.

این پویانمایی که این روز‌ها در حال تولید سری جدید خود است، با یکی از داستان‌های فصل سوم خود باعنوان "چرا گل زرافه پژمرده شد؟ " در نهمین جشنواره بین المللی اسمایل هندوستان SIFFCY که یکی از بزرگترین جشنواره‌های بین المللی کودکان و نوجوانان به لحاظ مقیاس مخاطب و وسعت برگزاری است حضور یافت و موفق شد تا با دریافت تندیس، مقام بهترین فیلم کوتاه این دوره از جشنواره را از آن خود کند.

"کاوه کنعانی " تهیه کننده و کارگردان مجموعه انیمیشن «فینگیلیا» گفت: جشنواره SIFFCY هند که یکی از بزرگترین رویداد‌های بین المللی است که هر سال برگزار می‌شود؛ همچنین به لحاظ مقیاس مخاطبان و گستره برگزاری نیز از بزرگترین‌ها به شمار می‌آید. این جشنواره با هدف معرفی و آشنا نمودن کودکان ونوجوانان با مدیوم سینما هر ساله در "دهلی نو" برگزار می‌شود.

تهیه کننده «فینگیلیا» افزود: در این‌دوره از جشنواره از میان صد‌ها اثر ارسالی از سراسر جهان، ۱۵۰ اثر از کشور‌های مختلف به مرحله نهایی و مسابقه راه یافتند که در ۱۵ بخش تخصصی با هم به رقابت پرداختند. همچنین همزمان با برگزاری این جشنواره، آثار برگزیده، در بیش از ۵۰ سینما و مدرسه در سطح کشور و برای بیش از صد هزار نفر مخاطب کودک و نوجوان نمایش داده شد البته همزمان با اکران در جشنواره، تولیدات سینمایی و پویانمایی به صورت مجازی نیز نمایش داده شدند.

کنعانی اظهار داشت: در هر دوره، جشنواره SIFFCY، براساس سیاست‌های محتوای آموزشی و سازنده برای مخاطب کودک تعدادی آثار را از تمام کشور‌های دنیا انتخاب می‌کنند و آثار منتخب در بخش‌های مختلف، مورد قضاوت داوران بین المللی وحرفه‌ای و داوران کودک و نوجوان قرار می‌گیرند‪.

وی با بیان اینکه هدف این رویداد بین المللی (SIFFCY) تشویق و قدردانی از تلاش‌های فیلمسازانی است که سینمایی با کیفیت برای کودکان، در سراسر جهان تولید می‌کنند. ادامه داد: در میان آثار ارسالی از سراسر جهان و البته منتخب «فینگیلیا» توانست در بخش فیلم کوتاه و از میان اثار راه یافته به مرحله نهایی، جایزه بهترین فیلم کوتاه را دریافت کند و این جایزه به دلیل روش داستان گویی، نوع نگاه منحصر به فرد ونیز ساختار بصری متفاوت به این پویانمایی تعلق گرفت.

کارگردان و تهیه کننده «فینگیلیا» گفت: تا کنون سه فصل و به طور کل ۹۶ قسمت از مجموعه «فینگیلیا» با رویکردی جدید ومتفاوت به لحاظ روش بیان داستان و محتوا، در قالبی سرگرم کننده و جذاب برای مخاطب خردسال، به سفارش مرکز صبا تولید شده و هم اکنون فصل چهارم آن نیز در حال تولید است.

"کنعانی" در ارتباط با انیمیشن «فینگیلیا» افزود: «فینگیلیا» یک مجموعه برای مخاطب خردسال و کودک است که از سال ۹۷ از طریق شبکه‌های سیما خصوصا شبکه پویا مهمان خانه‌های مخاطبان بوده و طی این چند سال تمام تلاش ما به عنوان تیم تولید این مجموعه بر این بوده که «فینگیلیا» در هر فصل نسبت به فصل‌های گذشته تفاوت و پیشرفت‌های خوبی داشته‌باشد. از این رو در تولید سری جدید آن نیز تمام سعی خود را به کار بستیم تا محتوا و داستان مجموعه با توجه به بازخورد مخاطبان وکارشناسی‌های انجام شده به تولید برسد و داستان‌ها کیفیت و قدرت بیشتری نسبت به فصل‌های گذشته داشته باشند و به لحاظ قوام داشتن نیز محکم و راسخ‌تر لحاظ شوند تا در ارتباط گیری با مخاطب بهتر عمل کنند.

شخصیت‌ها در این انیمیشن قوام بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند و هر شخصیت هویت، رفتار و حتی دایره لغات خودش را پیدا کرده که این موضوع به پیشبرد درست و حرفه‌ای داستان، فیلمنامه، ارتباط و سمپات بیشتر مخاطب با شخصیت‌ها و داستان کمک می‌کند.

"کاوه کنعانی" درباره موضوعاتی که «فینگیلیا» به آن اشاره داشته و خواهند داشت، بیان کرد: «فینگیلیا» به تمام مسائل و موضوعات مورد بحث دو حوزه تربیت و آموزش خردسال و کودکان ورود کرده‌است. از آموزش ابتدایی و قابل فهم مسائل مربوط به بلایای طبیعی و چگونگی مواجهه با زلزله و توفان تا موضوعات مربوط به صرفه‌جویی انرژی و آب یا مسائل محیط‌زیستی و رفتار با طبیعت اطراف، در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته و همچنین در این مجموعه انیمیشن به زندگی اجتماعی کودکان مانند شناخت حریم‌خصوصی و ارتباط با دیگران و کار گروهی اشاره شده است.

وی در پایان پیرامون حضور «فینگیلیا» در جشنواره SIFFCY هند خاطرنشان کرد: در کنار جشنواره، جلسات گفتگو درباره فیلم نیز برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری پنلی در راستای نقش سینما در محیط زیست اشاره کرد و با توجه به موضوع «چرا گل زرافه پژمرده شد؟» درباره این فیلم نیز با حضور نویسنده بحث و گفتگو شد.

همچنین فیلم برای بچه‌های دو مدرسه در حومه دهلی با حضور نویسنده فیلم نمایش داده شد و پس از آن بچه‌ها سوالات و نظراتشان را درباره این اثر وبه طور کلی انیمیشن مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار