بحران جمعیت در راه است

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بحران جمعیت بر اساس آمار‌ها و شرایط جامعه واضح است.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اقدامات سابق منجر به ایجاد آسیب‌هایی در سطح اجتماع مانند تک فرزندی و عدم فرزند آوری شده که به دنبال این مسئله، قوانین خوبی با ضمانت اجرایی نوشته شده و لازم داریم ضعف‌ها و کاستی‌های آن بررسی و پیگیری شود.

او با اشاره به اینکه بحران جمعیت امروزه بر اساس آمار‌ها و شرایط جامعه واضح است، افزود: زمانی که موضوعی از حالت استانی به ملی تبدیل می‌شود افکار عمومی را بیش از پیش درگیر می‌کند و می‌تواند در بلندتر کردن زنگ خطر بحران جمعیت موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ سازی را از کانال تولید‌های رسانه‌ای برشمرد و تصریح کرد: در مقاصد هنری برنامه‌ریزی کردیم که علاوه بر تولید فیلم در سال گذشته، تولید انیمیشن و نماهنگ را نیز در سال جدید داشته باشیم چرا که این تولیدات روی افکارعمومی موثر واقع می‌شود.

او ادامه داد: هدفگذاری ما بانوان و مادران هستند به طوری که فرزندآوری را در تولیدات رسانه‌ای به نمایش کشیده‌ایم که به زودی این آثار نیز منتشر می‌شوند و در جشنواره رسانه‌ای استان هم خانواده، جمعیت و فرزند آوری را اولویت قرار دادیم.

عابدی اظهار داشت: ما از ظرفیت شبکه استانی و سراسری نیز استفاده و فضای مجازی را تا حدودی درگیر کردیم، اما نیازمند حرکتی مردمی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این که نیاز داریم تا حرکتی مردمی انجام شود و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی فعال شوند، گفت: نیاز به شبکه انتشار گسترده مردمی داریم و هدف گذاری این است که از سوی مردم اطلاعات لازم تولید شود و بتوانیم اقدامات خود را در فرایندی با اثرگذاری تدریجی انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار