عبور دوباره از خط‌قرمز‌ها در شبکه نمایش خانگی؛

«رهایم کن» با واکنش تند مخاطبان روبه‌رو شد

طرح سریال «رهایم کن» با موضوع تاریخی در ساترا ثبت شده، اما این سریال با ترویج رفتار‌های هنجار شکن، برخلاف طرح ثبت شده در ساترا عمل کرده است.

از همان اوایل که سریال «رهایم کن» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در کنار سریال‌های شبکه نمایش خانگی به مخاطب عرضه شد، صحبت از افشای فساد سیستماتیک دوره پهلوی بود که این سریال می‌خواست با رنگ و بوی عاشقانه از ابتذال، بی‌بند و باری و مستی برخی از مردمان آن زمانه پرده بردارد و در عین حال خاندان نایب سرخی را نشانه گیرد که به قول پدر بزرگ خانواده میوه‌های درختش در حال لک زدن است.

در این سریال گروه‌های مبارز و انقلابی جای خود را به تشکیلات کمونیستی دادند که در سایه ساواک اهداف خود را دنبال می‌کنند. با هر کدام از شخصیت‌های داستان که آشنا می‌شویم یا مست و قمار‌باز هستند، یا آدم‌کش و آدم فروش که آدمیت را درون خود خفه کردند. مردمان زمانه پابه‌پای خفقان موجود حرکت می‌کنند و با گوش‌هایی کر و چشمانی نابینا شب‌ها کاباره‌های شهر را قرق می‌کنند و روز‌ها دستشان به خون آدم‌ها آلوده است.

اینجا شخصیت محوری داستان یعنی حاتم (محسن تنابنده) زیر بار ناعدالتی کمر خم کرده است. با‌این حال همانند دیگر شخصیت‌های داستان که یا لکه ننگ و گره کور در گذشته یا حال دارند، دست او هم در بی‌خانمانی و تن فروشی همسر سابقش آلوده است.

از آنجا که جزئیات طرح این سریال با ایده طرح ثبت شده در ساترا مطابقت نداشت، سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در مکاتبه‌ای با فیلیمو بر عدم انطباق خلاصه ثبت شده سریال در ساترا با طرح تفصیلی تاکید کرد و خواستار اصلاح طرح شد.

اگرچه از همان ابتدا طرح این سریال نتوانسته بود در شورای صدور مجوز تولید ساترا رای بیاورد و برخلاف اجازه ساترا مسیر تولید سریال پیش رفت، ولی این نهاد تنظیم‌گر در جهت حمایت از تولیدات بومی قسمت‌های ابتدایی سریال را بازبینی کرد.  پس از بازبینی اولیه ۱۱ قسمت سریال و مبهم بودن روند قصه و سرنوشت شخصیت‌ها، نظر به اینکه خلاصه داستان ثبت شده توسط فیلیمو در سامانه ساترا با سریال تولیدی تطبیق ندارد اعلام شد که امکان صدور مجوز انتشار بدون بررسی و بازبینی تمام قسمت‌های سریال مقدور نیست.

ساترا

ساترا در نامه‌ای خطاب به فیلیمو در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲۶ نوشت: طرح «رهایم کن» به علت ملاحظات محتوایی مورد تایید اعضای شورای صدور مجوز قرار نگرفت. این موارد شامل ۱. آسیب به باور‌های ملی و اعتقادات دینی و مذهبی ۲. تحریف وقایع و رویداد‌های تاریخی ۳. معرفی جامعه ایرانی به عنوان جامعه لاابالی و سطحی ۴. آسیب به جایگاه خانواده و ترویج فرهنگ غیر ایرانی ۵. رفتار‌های ناهنجار و ناقض کرامت انسانی و شکستن حریم‌های شرعی است.

ساترا

ساترا

تا الان که سریال «رهایم کن» ۱۱ قسمت خود را پشت سر گذاشته، بدون مجوز از ساترا منتشر شده است. دسته گل به آب دادن فیلیمو نه اولین بار و نه آخرین باری است که بدون مجوز از ساترا دست به انتشار می‌زند.

با انتشار قسمتی از این سریال و دیالوگ‌هایی که بین افسانه (خواهر حاتم و هاتف) و بهرام (خدمتکار خاندان نایب سرخی) رد و بدل شد، مخاطبان لب به اعتراض گشودند و از ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی ابراز ناراحتی کردند.

کاربران

کاربران

کاربران

کاربران

نامه ساترا ناقص منتشر شد

حال روز گذشته خبری با این عنوان منتشر شد که ساترا به عنوان نهاد وابسته به صداوسیما از سریال «رهایم کن» ایراداتی گرفته که شامل قبح‌زدایی از شرب خمر، عدم بیان ظلم و جور نظام ستمشاهی، تقلیل شخصیت‌های مبارز و عدالت خواه به گروه‌های غیر مذهبی و متمایل به مارکسیسم و ... است اما ساترا اعلام کرد که نامه منتشر شده ناقص است.

انتشار بخشی از مکاتبات ساترا با فیلیمو منجر به سوء‌تفاهماتی درباره اعمال ممیزی دوباره ساترا شد که با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان نامه‌های کامل ساترا منتشر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Canada
حقوقدان
۰۱:۴۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ای کاش در یک سریال، فرهنگ درست ترویج داده می‌شد،
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۶:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکل دارید نگاه نکنید فیلم به این قشنگی.خراب ذهن شماست که نمی‌تونید بعضی واقعیت ها رو ببینید
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۲۰:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرچیزی باید تهش به ی چیزی برسیم دیگه این اصلا ن قانون فرنگیاس ن اسلامیا این قانون عقلو منطقه یعنی هرکی بافهم و شعوره باید ببینه الان از دیدن این فیلم چی نصیبش میشه چی نصیب بچش میشهکه ببینه اونو اصلا تهش مثلا چی...جز اینکه یکسری عادات و رعتارهای غلط فرنگی مابانه رو مثلا یاد بگیره طرف...خب مگه ماخودمون فرهنگ نداریم که باز بریم از اون بدبختا تقلید کنیم انسان اصیل ایرانی قدر این فرهنگ قدر این کشور قدر این امنیت قدر این حیا ذاتی البته اگه بزارن رو میدونه و بنظرم با تمام احترامی که برای سازندگانش قائلم باید بگم متاسفانه شما معلوم میشه کمبود های شدیدی دراین حیطه ها داشتید وداریدو فکر می کنید دیگرانم مثل شما این کمبوددها رو دارن پس بناب همین افکارتون اینجور فیلما رو می سازید
Iran (Islamic Republic of)
ای
۱۹:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاک بر هنر اگه این فیلم ‌وسریالها بگی هنری ....یک مشت پول پرست لاشخور خون اشام سازندگان این بی عفتیهان
Iran (Islamic Republic of)
Naji
۱۸:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر بی جنبه ایی همتون.تا ی فیلم میسازن نظر بی جنبه ایی میدین .بزرگ شین حالا دیگه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
در دنیای تبادل اطلاعات پر سرعت کنونی، سخت گیری ها ی بیش از حد باعث روی آوردن بیش از پیش مردم به ماهواره و سریال های خارجی که صدها برابر بازتر و... است . اگر در گذشته فساد بوده که فقط به حرف گفته نمی شود باید تا حدودی آن را نشان داد. اتفاقا کارگردان با ظرافت به این پرداخته. باز تر از صحنه افسانه و بهرام در داستان یوسف و زلیخا هم آمده و قرآن آن را احسن القصص می داند. فبلم بسیار زیبا هنرمندانه ساخته شده همراه با بازی های بینظیر بازیگران. استفاده از رنگ ، فضا به بهترین وجه.
اگر بیشتر سختگیری کنیم، همانطور که مخاطبان تلویزیون را از دست دادیم، مخاطبین محصولات وطنی را نیز از دست خواهیم داد.
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۲۲:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
این قدر سیگار کشیدن ک تا پسرمم گفت من ک سیگاری نیستم هوس کردم سیگار بکشم
رفتارهای نابهنجار رو تبلیغ نکنید نسل جوان ما الگو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شاید این اخلاق های خوب یا بد هرچی توی سریال باشه و ما در اون صحنه نباشیم.اینطوری به هبچکدوممنون آسیبی نمیرسه.
اما وقتی یه عده نابلد یا بلد هرچی میان زندگی واقعی رو با سریال و رمان اشتباه میگیرن اونجاست که باید قبل از تماشای سریال جلوشون گرفته شه تا زندگی واقعی مثل سریال نشه . حالا خیلی ها اصلن این سبک زندگی رو دوست دارن چه تو سریال چه تو واقعیت و میگن به کسی ربطی نداره نگاه نکنین سریال رو یا زندگی خودمونه .
که اینجا لازم به ذکر بگم درسته زندگی خودتونه کسی حق نداره توش دخالت کنه همونطور که شما تو حق نداری تو زندگی ما دخالت کنی اما باید فرق زندگی شخصی و اجتماعی رو مثل زندگی واقعی با سریالی بدونی و رعایت کنی تا بقیه هم زندگی سالم داشته باشن اگر رعایت نکنین مجرمین و باید برخورد شع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
من سریالش رو به خاطر بازی قوی تنابنده وبازیگراش دوست دارم.فضاسازی خیلی قشنگه،فیلمبرداری،دیالوگها،.. همه اش جذابه.هرکس احساس میکنه دین و ایمونش به خطر میفته نگاه نکنه.فکر میکنید این فیلمهارو نسازن مردم به راه راست هدایت میشن؟!ماهواره سریال‌های خیلی بدتری نشون میده که .
Iran (Islamic Republic of)
چکاوک
۲۱:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا واقعا این واقعیت و همینجور هم بوده کسی مشکل داره با واقعیت نگاه نکنه تا کی مخفی و مضحک و دروغ فیلم درست کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا مایه تاسف اصلا معلوم نیست صاحب این سینمای خانگی کیه !!؟؟ به کی باید شکایت کرد ؟ از صدتا ماهواره بدتره ففط یه لچک کشیدن سرشون هرغلطی میخوام میکنن روز یه روزم بدتر میشه همه راحت به هم دست میزنن پشت موتور بهم می چسبن محتوای سریالا که شده سریال ترکیه ای اصلا ادم فرهنگ ایرانی هم نمی بینه چ برسه به اسلامی تو تمام فیلم عرق خوری و مشروب خوری عادی شده هرکس ناراحت میشه یه لیوان میگیره دستشو فاز مستی میگیره یه زمانی دغدغه ترویج سیگار و... بود که دائم همه درحال سیگار کشیدن بودن حالا الان رسیده به مشروب خوری از اون طرفم الحمدلله فیلمتمون پرشده از فحاشی اونم فحش هایی که بشدت قبح داره اما الحمدلله انقد مثل نقل و نبات میگن عادی شده اصلا فحش حروم زاده که شده نقل دهن بازیگرا....چه بلایی دارن سر فرهنگ مملکت ما میارن و هیچکس صداش در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
مادر مسلمان
۱۹:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
من که با توجه به این ۱۱ قسمت فقط به یک نکته میرسم و اون هم اینه که تو میتونی همه جور فسادی خودت و خانوادت داشته باشند ولی همچنان قهرمان باشی و صاحب حق باشی و بدون اینکه مسئولیتی متوجه تو باشه تحت هر شرایطی نفر اول و نقش اولی باشی که همه ی مخاطب ها بتونن خوشون رو جای تو بگذارند و تو رو تایید کنند به خاطر این همه خطاهایی که داشتی و مرتکب هر نوع رفتار شنیع باشی. منطورم دقیقا نقش حاتم هست.
United States of America
فاطمه
۱۶:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
قسمتی از این فیلم رو که باعث جنجال شده بود دیدم...و به‌نظرم هیچ چیز خاصی نداشت
بی خود شلوغش کردین
Iran (Islamic Republic of)
عبید زاکانی
۱۲:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
نظرم منتشر نشد مناسفانه.. فقط خواستم بگم دم عکاس گرم..
عکسش عالیه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دیگه دلواپسا زیادی وارد هر قسمتی خواستن شدن حالا دارن خون شهیدان و اسلام به سریال ربط میدن
یعنی دزدی و رانت و اختلاس و پولشویی هزار رقم کار دیگه مشکلی نداره الان فقط سریال ها دارن به دین شما ضربه میزنن ؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا ما ب کجا میرویم ؟!وضعیت فعلی فرهنگ و باور و زندگی فقط شده ترویج بی بندوباری و نقض ارزش های اخلاقی چه منظوری دارن آخرش ک چی ؟ گذشته رو طوری ک میخوان باز سازی میکنن ک ب جوونا بگن اینجوری باید زندگی کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی دین با یک فیلم از زندگی عادی افراد به خطر می افته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر اینترنته عزیزم یعنی دنبا داره به این سمت پیش میره این ربطی به فیلم نداره
بهتره چشماتونو باز کنید بچه های ما با نگرش و عقاید ما بزرگ نمیشن
حالا گیرم فیلم بهشون نشون ندادید میتونید از موبایل و اینترنت هم محرومشون کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اجباری در تماشا کردن نیست . این همه پلتفرم های مختلف . شبکه های صدا و سیما و شبکه های خانگی دو سطح مختلف و متمایز هستند . حق انتخاب با خودتون هست . کسانی که نگران تربیت فرزندانشون هستند شبکه های صدا و سیما رو تماشا کنند . طیف وسیعی از مخاطبان جوان هستند با سلایق مختلف و خواستار تنوع و هیجان بیشتر اونها میتونن شبکه های نمایش خانگی رو تماشا کنن . عزیزان عصر ارتباطات و فن آوری هست ریزش مخاطب باعث جذب اون توسط رسانه های خارجی با هدف های خاص میشه . همین سریالهای نمایش خانگی مخاطبان رو نگه داشته اگر بخواهیم قوانین صدا سیما رو درونش اعمال کنیم که میشه همون صدا و سیمای سابق و بدون مخاطب . بهتره کمی تامل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا نمی‌خواهید واقعیت ها رو قبول کنید تا کی همه چی باید تابو باشه دو تا مسچد هم می‌گفتید بسازن تو فیلم که شما ناراحت نشید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرفیلم وسریال ارزش یکبار دیدن را دارد،در تعجبم اکثر مخالفین سریال رهایم کن حتی یک قسمت از فیلم را ندیده اند ولی با شدت هرچه تمامتر حتی رای به اعدام سازندگان وعوامل فیلم را صادر و اصرار به حق بجانب بودن و طرفدار دین و مذهب هم خود را نشان می‌دهند که اتفاقا نوشته های یک‌سویه این افراد و برخود نابخردانه وبی منطق خودشان تیشه به ریشه دیانت زده است.چرا یک شبکه خانگی که با پول و سرمایه غیر دولتی با تولیدات خود آنچنان ترس بر شبکه سراسری وارد آورده که تلاش دارند همین چند نمونه کارهای موفق را از هستی ساقط کنند. من به نوبه خود از تلاش عوامل سریال شایسته تقدیر "رهایم کن" بسیار سپاسگذار وقدر دانم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعیت جامعه هست ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام من یه مادربزرگم یه روزایی که خونه بچه هام مهمونم این سریالای خونگی رو میبینم همیشه به بچه هام میگم این فیلمهارو لااقل پیش بچه هاشون نبینن واقعا مابزرگترا نگران آینده ی اجتماعمون هستیم اگه دولت سریالای خوب توتلویزیون بذاره بخدا مردم هم این فیلمای مبتذل ونگاه نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا سریال جالبیه ،واقعیت جامعه رو نشون میده چرا خودتون رو میزنید به اون راه ،چون گفتن حقیقت همیشه تلخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی واقعا قانونی نیست که جلوی اینارو بگیره فیلم فارسی شرف داشت به اینا لااقل اونا تو فیلماشون مردونگی روهم رواج میدادن که یک مرد میومد واسه عشقش تا پای جونش میگذشت الان چی فقط بی غیرتی رو نشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
گند زدین به اساس بنیان خانواده هیچ انسانی پیدا نشده جلو این فیلمساز در پیتو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاملا بی محتوی ،اشاعه بی حیایی ،بی غیرتی ،هرزگی و۰۰۰است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام یه سوال این فیلمرو میتونید با بچه ی ۱۰.۱۲سالتون ببینید
وککتونم نگزه؟
دارید جامعه رو به کجا میکشونید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
از نظر ما بهترین سریال همه چیز کامل هنرپیشگان درجه یک
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۳:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
واااا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاک بر سرشون به این سینما که نمایشگر فحشا شده.
وزارت ارشاد به کجا چنین شتابان....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بسیار عالیه الکی بدنگین محسن تنابنده اسطوره ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بسیار عالیه الکی بدنگین محسن تنابنده اسطوره ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
انوقت با این سریال بی حیا اقای تنابنده که با سریال پایتخت معروف شد ادعا داره که اونجوری که شما میخواین سریال پایتخت رو نمیسازم همون بهتر که نمیسازه قراره با این تفکر برای سیما یریال بسازه ؟نه تنها اشتیاقی نداریم به ساخت سریال پایتخت بلکه بهتر هست که خودشون هم دیگه کار نکنن چون غیر از بی حیایی چیزی رو ترویج نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
من این سریال رو خیلی دوست دارم ولی بعضی صحنه که نه صحبت‌هایشان رو نمیشه باخانواده دید
ولی خواهشا آنقدر ایراد نگیرید من خودم معتقد به ارزش ها هستم وال افراطی نباشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۲:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من باید کل هنرپیشه های ایرانی برن لس انجلس عین گلشیفته فراهانی تو فیلمهای ایرانی ساخت خارج هرجوری دلشون خواست فیلمنامه بنویسن و لباس بپوشن و ارایش کنن و حرف بزنن و رفتار کنن و فیلم که اماده شد بجای فیلیمو از ماهواره پخش کنن . مشکل هم حل میشه و وزارت ارشاد هم نفس راحت میکشه
Iran (Islamic Republic of)
روراست
۲۱:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا سریال خوبیه ،اصلا چون خیلی راحت بازی کردن قشنگه ،مخصوصا محسن تابنده عزیز ک واقعا قشنگ بازی میکنه ،امیداورم بزارن بقیش هم پخش بشه و هی سیخش نزنن،کاش یکم کارگردانا بیشتر دستو دلشون باز بود و میتونستن راحتتر فیلم بسازن ن این ک تحت نظر یه عده خاص فیلمو خرابش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنام خدا
بنظرم این سریال میخواد با ظرافت مخصوصی چند پدیده را نقد کنه..ولی متاسفانه محکوم به شکست هست و از پسش بر نخواهد امد..پس این همه اباحه گری و زشتی زدایی به هدف نخواهد رسید ..حالا باید دید این امر از طرف سازندگان عمدی هست یا ناشی از صعف فنی و تکنیک هست.
Iran (Islamic Republic of)
میرحسن
۲۱:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مناسفانه فضای پراز خیانت، دروغ ونیرنگ موجود در لایه های پنهان جامعه با پاگرفتن رسانه نمایش خانگی به ایینه تمام نمای این فاجعه تبدیل شده واینک خود این ایینه به قوزبالاقوزی تبدیل شده است، جامعه ای ملتهب از فوران سوالات بی جواب، به اتش فشانی از مواد متعفن تبدیل شده که هر آن احتمال انفجارش میرود،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترکیه داره واسه ابوعلی سینا دانشمند ایرانی فیلم میسازه؛ برای مولانا شاعر ایرانی فیلم ساخته؛ اونوقت یسری وطن فروش که مغزشون پر از کمبود و عقده هست فقط بلدن تراوشات کثیف ذهنشون رو بیارن دیکته کنن به جوونا...متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا شرم آور.حس میکنم از عمد این فیلم کثیف بی حیایی وساختن وپخش کردن تا دختر جوونا یادبگیرن.دارن جرعت میدن ب جوونای ایرانی.چقدر زشت. لااقل شهید حججی وسپهبد قاسم سلیمانی جلو چشاتون میومد قبل اینک پخش کنید همچین فیلمای اشغال وکثیف.این کادگردانش ونویسندش وتهیه کنندش واقعا بی غیرت وبی حیان. مشخص ناموسشون وهم مفت تو خیابونا رها کردن تا فیلم رهایم کن وساختن.
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۰:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به خدا خجالت آوره این فیلم ها رو با خانواده ببینی ملاقات خصوصی هم مثل رهایم کن هستش اون بازیگر ها نمیدونم چجور میتونن اینجوری حرف بزنن
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۲۰:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ی فیلم میشه پوست شیر ی فیلم هم این سریال مزخرف ..‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تف به شرفشان که حیا را از این کشور و دختران و زنان این سرزمین گرفتند و در حال رواج بی ناموسی و هوسبازی و زنا در میان جوامع مسلمان هستند
Iran (Islamic Republic of)
مکانیک
۱۹:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
انصافاً شورش رو درآوردن ... این عاشق معشوقه شوهر اون خانمی میشه که این مرده عاشقشه ... اون یکی خانمه ، عاشق شوهر این خانمی میشه که دراصل.. معشوقه شوهر اون یکی خانمه که خوده اون خانم قبلاً معشوقه شوهر این یکی خانمه بوده که عاشقه شوهر اون خانمی است که زن این یکی مرده است ..!!! خجالت داره بخدا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این ارازل و بی حیاها باید بدونن این کثافت کاریا برا اونا عادیه نه برای مردم شریف ، نجیب و با حیای ایران ...
خدا می دونه اینا توو چه محیطی و زیر دست کیا بزرگ و تربیت شدن که اینقدر راحت جلو دوربین هر کاری دلشون بخواد می کنن و هر حرفی میگن .
سینما کثیف بوده و خواهد بود.
خدا لعنت کنه و ذلیل ، باعث و بانی این بی شرمی ها رو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سریال عالیه واقعا ک انقدر ریز بین نباشین
Iran (Islamic Republic of)
راحله
۱۸:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من شبیه الانه نه گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
من سینمای خانگی با فرزندانم نمیبینم هرگز!!
ضمن اینکه انها هردو پسر هستند و خوشبختانه طرفدار اکشن و کمدی هستند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتفاقا فیلم خیلی خوبیه مطمئنن ازواقعیت داستان و نوشتن توروخدا زحماتشونو به هدرندید واسه هرچیزی حاشیه نسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اصلا اگر این شکلی نسازند مردم نگاه نمیکنند ...اگر قرار باشه اینام سانسور شه همون گیلدخت رو میدیدیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی هیچ نظارت واقعی نباشه هر کی هر کاری با محتوای فکر آلوده و سمی میکنه.
افسوس به حال جوانان مملکت که چی به سرشون میاد.
افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیشترسریال های پخش خانگی مثل سریال های ترکی هستند فقط کمی روسری سرشون هست.دیگه نمیشه این فیلم ها را هم باخانواده دید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تابحال ندیده بودم یه سریال اینقدر تبلیغات بیلبوردی قوس توسطح شهر داشته باشه .یه جریانی درکاره که میخاد این حجم از افسارگسیختگی دراخلاق توی این سریال مخاطب همه اقشار جامعه قرار بگیره بنظرم سری دو وسه شا بسازن کلا فیلم فارسی زمان قبل انقلابو از پشت دستاشو میبنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مثل فیلم آبگوشتی زمان شاه هست پول بیت المال هست ک داره خرج این لودگی ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
Hotana
۱۴:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولن که برادر به برادر خیانت نکرده
چون هاتف اصلا از ماجرا خبر نداشته
دومن شماهایی که دوست ندارید نبینید
قشنگ معلومه این آدمایی که میان از فیلم ها ایراد میگیرن چقدر بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولن که برادر به برادر خیانت نکرده
چون هاتف اصلا از ماجرا خبر نداشته
دومن شماهایی که دوست ندارید نبینید
قشنگ معلومه این آدمایی که میان از فیلم ها ایراد میگیرن چقدر بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکلات مردم کشور با این حاشیه پردازیا درست نمیشه.کار بلدید بسم الله حرف مفت زدنو همه بلدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بسیار بسیار فیلم زیبایی هست ممنون از نویسنده و کارگردان این فیلم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم
۱۳:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزارت ارشاد شده وزارت ارشاد...گسترش فساد علنی شده و تنها کاری انجام شده دست رو دست گذاشتن بوده...این مال امروز نیست مال سالهای ساله ..ما در هر حوزه ای در رابطه با قوانین مجبوریم عمل کنیم اما در مورد سینما و سلبریتی ها هیچ مرزی نگذاشتن و الان شده این...تحویل دهه هشتادی ها داریم میدیم و مدام میگن دهه شصت نسل سوخته نسل سوخته..
Germany
حجت
۱۳:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام.آدم میمونه از کجای این فیلم پر از بی بند باری بگه...یکجای فیلم میگه عشق بین دوبرادر تبدیل به مسابقه شده ....برادری که به برادر خودش خیانت کنه هیچ حسابی روش نمیشه باز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سریال بسیار جذابیه
Iran (Islamic Republic of)
تانیا
۱۲:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط توجه کنید که بچه ها توی هر سنی به این سریال ها دسترسی دارند، خیلی کم هستند پدر و مادرهایی که روی بچه هاشون کنترل دارند. لطفا به بچه ها رحم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۱:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه ...شری دارید میگید ؟
یکی از بهترین فیلماس دست سازنده هم درد نکنه
شما عادت دارید به چیزایی عادی واکنش نشون بدید چون خودتون عادی نیستید یه عده مریضید متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظرم فیلم و فیلم‌سازی باید واقعیت جامعه رو نشون بدن که این فیلم هم همینکارو کرده و اینکه بچه های ما از ۴ سالگی موبایل و فضای مجازی در اختیارشونه همه چیزم از ما بیشتر بلدن ولی بهتره ذکر کنن فیلم+۱۸ و اینکه استاتید محترم وقتی از فیلم و فیلم سازی چیزی نمیدونید نظر دادن بیمورده و شما فقط دنبال فیلم های مسخره دوزاری هستین که محتوای تکراری و زرد داره آخرشم یه جشن عروسی ، نسل عقب مانده رو خودتون کار کنید که نسل بچه هاتون اینو نمیپذیره و ترد میشید به زودی
Iran (Islamic Republic of)
Mohamad
۱۱:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این چه نظرات یه بعضی از دوستان میدن، چه هنجار شکنی؟ الان بچه ۷ساله همه چی رو هم میفهمه وهم میدونه، هرچی آزادانه تر فساد کمتر میشه، عقل و هوش بیشتر میشه،بنظر من سریال خوبیه، کم و کاستی شاید باشه ولی ناهنجاری من ندیدم،یه زمانی اینجوری بوده، تاریخ رو که نمیشه عوض کرد،
Iran (Islamic Republic of)
ساره
۰۹:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظرم ک عالیه -قشنگ اونایی ک دم از فساد میزنن مشخصه چ قشری از جامعه هستن همون عقده ایا.......واقعیتای زندگیه .اگر نگران بچه هاتونید خب برن کارتن ببینن چرا میان فیلم بزرگسال میبینن-نگران نباشید بچه هاتون یواشکی فیلمای کره ای و خیلی فیلمای خارجی میبنن -کی میخواین ادم بشین شماها----فیلمش عالیه بازیا عالی اگر اینجوره فیلمای سینمایی همه باید ممنوع بشن -
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا متاسفم برا بعضیا کاری ندارم سلیقتون این فیلمو نمیپسنده که نبینی حله اما این خود واقعیته خیلیا اینجورین حالا چون فیلمه به تصویرکشیده شده کجاش واقعا بده ینی واقعا دوس دارین همش چیزای دروغین ببینین...واینکه این فیلم مناسب این نیست بشینی با بچه ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط ببینید کیا نظراشون برخلاف این سریال مشخصهههههههه کیاهستن ۰۰۰۰۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
پژوهشگر
۰۷:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه یه سیستم کاری برای تعیین حد و مرز هنجارهای جامعه وجود داشته باشه اونوقت هر کسی قانونا نمی تونه هر چیزی که تو سرش میگذره رو به مخاطبانش منتقل کنه و تماشا گرش رو بعد از ۱۱ قسمت اینطور خشمگین نکنه
بی تفاوتی در مورد این صحنه ها کمک به هنجارشکنی کسانی میشه که در لباس فیلمساز تیشه به ریشه فرهنگ جامعه میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
قسمت‌هایی ازفیلم واقعا بایدحذف میشد آدم خجالت میکشه جلوی بچه نگاه کنه اینا بایدقبل ازپخش حذف میشد لطفا رسیدگی کنید
France
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
راه حل این مشکل فقط اینه که تمام عوامل سازنده فیلم و تمام پرسنل فیلمو و تمام بیننده های فیلم را اعدام کنیم این جوری یک جامعه پاک داریم به هر حال ما مسلمانیم و باید سنت خود را اجرا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این فیلم به شدت داره قبح زدایی می‌کنه و واقعیات تاریخ رو هم تحریف کرده ،همین قدر راحت دارن تاریخ رو عوض میکنند و هرچی دلشون خواست به خورد ملت میدن .مگه بچه ۱۵ ساله ما الان تاریخ می‌دونه و اطلاعی از اون زمان داره همین هارو که میبینه باور می‌کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه به خاطر فشارهای اقتصادی و خیلی از عوامل دیگه ملت شریف ایران با اینهمه صبوری در طول سالها کاسه صبرشون لبریز شده و برای خیلیا الان هدف فقط مخالفته.حالا به هر شکل و طریق.با فکر و یا بدون فکر.فقط و فقط شکستن قوانین.ولی اینطوری اصلا درست نیست .یچیزایی توو همه جوامع هست.درست یا غلط قانون هست.عرف هست .حالا کار به شرع و دین نداریم.فی المثل یه انیمشن از یه کمپانی خوب(لایتیر) توو چین با بیش از یک میلیارد جمعیت ممنوع شد.چون از نظرشون با فرهنگشون جور نبود.اینقدر صرفا قد و یکدنده نباشیم و فکر کنیم یکمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سریال بسیار زیباس، اگر با سلیقه شما همخوانی ندارد نگاه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جمع کنید این بساط رو همه ماشالا تو موبایلاشون فیلترشکن دارن و به همه جای دنیا وصل میشن و نود درصد مردم هم ماهواره پس کسی که با چهار تا جمله بیاد تحریک بشه معلومه مریضه و فقر فرهنگی داره .... اون مغز های کوچک زنگ زده رو بیایید پرورش بدید آکبند نگرش ندارید
Iran (Islamic Republic of)
مر مر
۰۳:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه ی اینا به کنار خداییش سرعت حامله شدن تو فیلمای ایرانی در حدیه که موسسه رویان باید ازشون الگو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدایی فکر میکنین نظرات واسه کسی مهمه هی داددددددد
Germany
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سریال ،بسیار پرکشش وزیباست حتما همه چیز باید آمیخته به دروغ وتظاهر باشه تا مورد قبول واقع بشه
Iran (Islamic Republic of)
کتلت
۰۰:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نورا جان بفرمایید دیدن کارتن خواب و زباله گرد احیانا اذیتشون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر
۰۰:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا وقتی از چیزی اطلاعات ندارید حرف میزنید .مگه قراره هر فیلمی برای هر سنی خوب باشه؟که میایید میگید نمیشه با بچم ببینم . مثلا اگر این سکانس نبود بازم بچه کم سن شما این داستان فیلم رو نگاه میکرد ؟ هر چیزی برای یک سری گروه سنی و جامعه هست. این فیلم وامثالش برای بالا هجده سال یا بیست سال هست اصلا از نظر بار داستانی برای یک بچه کم سن نیست و شما حق نداری جلو بچت بذاری و یا با خانواده که سن کم داخلشه ببینی. یک نفر گفته بود فیلم ایرانی هم نمیشه با بچه و خانواده دید د اخه کی گفته همه فیلم های ایرانی رو میشه با همه دید اصلا چه ربطی به کشور ساخت داره یک فیلم .واس بچت برنامه کودک ایرانی بزار من خودم از این سکانس خوشم نیومد چون کلا بد روایت شده . ولی دلیل و حرفای بغضی ها خنده داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی حیا اینوبعدهاچجوری به فرزندانمان نشون بدیم بعدبگیم بهترین بازی بازیگرامونه،خاک برسرت کنند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اونیکه مشکل با محتوا داره نگاه نکنه.کسی که با یک سریال و فیلم مسیرش عوض میشه شل فرهنگ و ... است.ببین، بخون، بحث کن ولی تغییری تو اعتقادت پیش نیاد.اگه میتونی جوری مردم اگاه کن که با یه سریال عشقی یا .‌. فاسد نشن.
United States of America
ایران
۲۳:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
ای بابا چیه چتونه چی می‌گید شما هر کی ندونه فکر میکنه شما خبر ندارد که دور و برتون چه خبره .بچه دبستانی گوشی دستشه از همه چی خبر داره که ماها خبر نداریم . حتما یه سر به خودتون و دلتون بزنید ‌فیلمه بابا فیللللللللللللللللللللم.حتما که نباید واسه دل شما باسه. هر کی هر جی دوس داره ببینه .مثلا من از اکتور خوشم نیومد خب نگاه نمی‌کنم. وای خدا چقدر سطح فکرها خرابه .فیلم به این قشنگی من تاحالا ندیدن
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۲۲:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی هم عالیه فیلمش و زیباست این ساخته ذهن بعضیاس ک معلوم نیست دنباله چیه ن دوستداران نبینین خیلیا هم هستن عین من ک دوستدارن و هیچ ایرادی تو این فیلم نمیبینن برین چیزایه دیگرو درست کنین ن اینجور چیزا ک صدتا بدترش تو خیابون دارین میبینن
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید مرتضی آوینی
۲۲:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از کوزه همان برون تراود که در اوست.

مردم فهیم و زیرک ایران در این سال ها به درستی دریافتند که بَد رُخ نژاد و امثال این انگل ها ، در واقع باطن و درون خود را به نمایش گذاشتند و بازی کردند ، با دورویی و نیرنگ خواستند تا خباثت شان پنهان بماند ولی پرده از چهره ی منحوس شان افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
هنگام
۲۲:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سریال قشنگیه.هر کی دوست نداره نگاه نکنه.این سریال بیننده های خودش رو داره.ناراحتی نبین.ب همین سادگی.
Iran (Islamic Republic of)
شرط محدودیت سن
۱۴:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسانی که میگن با بچه نمیشه این فیلم و دید قبل از نگاه کردن فیلم به شرایط سنی که مثبت 18هست توجه کنین .بچه که نباید فیلم عاشقانه ببینه باید فیلم و سریال کودکانه و نایب سن خودش ببینه لطفا یه فیلم خوب دارن می‌سازم اونم شما گندش نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
من راضی بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسانی که این فیلمهارو تایید وتولید میکنند توسینماهای کشورهای غربی میتونستند بااعتقادات اسلامی فیلم درست کنند؟قطعا نه .اینجا ایران اسلامی هست وباید قانون وشرع حاکم راپذیرفت ومسئولین باید به تکلیفشون عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۲۱:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی هم خوب و قشنگه..اصل و ژرف داستان مهمه‌..مثل همیشه بعضی ها در گیر جزئیات هستند.با این اظهار نظ های متعصب مآبانه به شعور بیننده توهین میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ارامش
۲۱:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه سریال قشنگ بود اونم ممنوعش کنید
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۰۰:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
Nm
۲۰:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تاسف برای جماعت ماله کش که هر کثافتی رو میخواد نرمالایز کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سینمای ایران داره گرایش پیدامیکنه به سینماوهالیوودهای خارجی وهیچ نظارتی وجودنداره همین هنرپیشه هاعامل اصلی واولیه ی بی حجابی وبی عفتی هستندگندزدین به سینماومملکت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
فیلم رهایم کن جزو بهترین فیلمایی است که دیدم
Iran (Islamic Republic of)
عباس کاهید باصری
۱۹:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا برای مسئولین جای تاسف داره که بر همچین فیلم هایی نظارت نمی کنن
Germany
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقای دکتر مهرداد شاه حسینی از منتقدین و پژوهشگران حوزه سینمایی و انسانی متعهد و مقید به مسائل شرعی است که بدور از هرگونه هیاهوی تبلیغاتی است اثر ماندگار سریال رهایم کن با بازی بسیار درخشده محسن تنابنده شاید از نظر متن فیلم نامه و دیالوگ ها کمتر از اثار فاخر مرحوم علی حاتمی نیست البته مافیای سینما هم هرگاه با اثر با ارزشی مواجه میشوند در پی فرافکنی و ایجاد ایهام در ذهن مخاطب هستن امیدوارم باز هم شاهد چنین اثاری از سایر اصحاب هنر و سینما باشیم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۹:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
این سریال بینظیر است دست کارگردان و نویسنده درد نکنه .واقعا باعث تأسف است در زمانیکه در کرات دیگه دنبال آب میگردند برای زندگی ما هنوز دنبال این هستیم که چرا در این فیلم که جزو بدیهی ترین هست در زندگی ایراد بگیریم وای بر ما
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
محسن تنابنده اصرار به ساخت شخصیت های سخیف مثل نقی معمولی و حاتم و ... داره . فقط میشه براش تاسف خورد آدم حقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا الکی گندش میکنید برای بیان یه خط داستانی بعضی چیز هاب اید نشون داده بده این بازیگرا هم که کاری نکردن فقط رده سنی باید برای این فیلم زده بشه که بچه های کوچیک نبینن از طرفی تحریف تاریخی کجاست این فیلم فقط یکی از افرادی که عضو گروه کج رو بوده و تلاش برای از کار انداختن پهلوی داشت و نشون داده چه کار نیروهای انقلابی داشته
Iran (Islamic Republic of)
سامینا
۱۷:۳۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول فیلم هشدار داده مناسب۱۸ به بالا با بچه هاتووون نبینید فرهنگ داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ن.ن
۱۲:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اره والله .... هنوز این چیزها برای خیلی ها دونستنش زوده نمیفهمن ...
۱۲۳