سرقت تجهیزات مخابراتی علت قطع تلفن در ۳ روستا‌ی بندپی غربی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران علت قطع تلفن ثابت در ۳ روستا‌ی بندپی غربی بابل را سرقت تجهیزات مخابراتی اعلام کرد.

اسماعیل اعزی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در خصوص وضعیت ارتباطی روستا‌های بخش بندپی غربی شهرستان بابل، گفت: بنا بر گزارش واصله در خصوص قطع ارتباط تلفن ثابت در برخی از روستا‌های این منطقه طی بررسی‌های بعمل آمده سه روستای مَسِّک، سنگرودپی و پاریکلا بخش بندپی غربی واقع در شهرستان بابل با جمعیتی بالغ بر ۲۸۸ خانوار دچار قطع تلفن ثابت می‌باشند.

او افزود: در طی سه سال گذشته کابل تلفن روستای پاریکلا هفت بار و کابل تلفن روستا‌های سنگرودپی و مَسِّک هر کدام پنج بار سرقت شده است که شامل کابل ها، تیرک ها، تجهیزات و کافوی مخابراتی بوده است و آسیب‌های جدی وارد شده به این تجهیزات توسط سارقان، مشکلاتی را برای مشترکان تلفن ثابت این مناطق فراهم کرده است.

اعزی گفت: در پی سرقت‌های مکرر به همت مدیران مخابرات منطقه مازندران کابل کشی مجدد چندین بار انجام پذیرفته و ارتباط تلفن ثابت برای مشترکین برقرار گردید، اما با توجه به ادامه روند این سرقت‌ها، تامین مجدد منابع جهت تجهیز دشوار بوده و حفظ این تجهیزات در خارج از بافت روستا و مراکز مخابراتی بر عهده مجموعه مخابرات نمی‌باشد.

او افزود: ایجاد بستر شبکه فیبر نوری زیر زمینی می‌تواند راه حل مناسبی جهت رفع مشکل ارتباطی مردم این منطقه باشد.

اعزی گفت: در همین راستا با هماهنگی انجام گرفته توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران و معاونت شبکه مخابرات منطقه مازندران مقرر شد جلسه‌ای با حضور بخشدار بخش بندپی غربی شهرستان بابل و دهیاری‌ها و اعضای شورای اسلامی این سه روستا برگزار شده و تصمیم گیری‌های لازم جهت ایجاد شبکه فیبر نوری بصورت حفاری و دفن کابل‌های مخابراتی به منظور برقراری ارتباطات ثابت امن و پایدار برای این مناطق بعمل آید.

او افزود: البته در حال حاضر سه روستای پاریکلا، مَسِّک و سنگ رودپی بخش بند پی غربی بابل از اینترنت پرسرعت همراه با تکنولوژی ۴G نیز برخوردار هستند و مشکل تلفن ثابت این مناطق نیز به زودی به همت همکارانمان در مجموعه مخابرات استان مرتفع می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار