اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای بسته شدن پرونده سدقشلاق

مجری طرح سد مخزنی قشلاق با تاکید بر حل مسئله تملک اراضی گفت : طبق برآورد‌های انجام شده با اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان پرونده سدقشلاق بسته خواهد شد و به مرحله آبگیری می‌رسد.

محسن حسین آبادی مجری طرح سد مخزنی قشلاق گفت : احداث سد مخزنی قشلاق که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر صحنه و ۶۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد از سال ۱۳۸۸ استارت خورد و با توجه به عدم اعتبارات کافی در سنوات گذشته این پروژه به طول انجامید، اما در سال ۱۴۰۰ با تخصیص اعتبار مجدد روند پیشرفت آن آغاز شد.

مجری طرح سد مخزنی قشلاق با بیان اینکه تا بحث تملک حل نشود، قادر به آبگیری سد نیستیم، افزود: یکی از مشکلات موجود برای بهره برداری این سد بحث تملک و پرداخت خسارت اراضی به مردم اهالی روستای کنگرشاه سفلی می‌باشد.

وی گفت: با آبگیری این سد اراضی برخی از روستا‌های بالادست سد زیر آب می‌رود که شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه طبق روال معمول اینگونه پروژه ها، خسارت آن‌ها را طبق قانون و به شکل عادلانه به صاحبان حق پرداخت می‌کند.

وی گفت: کارشناس دادگستری قیمت خانه و زمین را برآورد کرده، اما این قیمت‌ها هنوز به آن‌ها ابلاغ نشده و در دست بررسی است. اگر بعد از ابلاغ اعتراضی بود می‌توانند به مراجع قضایی اعلام کنند. مجری طرح با بیان اینکه ما در صدد جلب رضایت مردم هستیم، بر احقاق حقوق اهالی محدوده سد با عنایت به نظرات کارشناسی و قانونی تاکید کرد .

حسین آبادی با تاکید بر اینکه اگر بحث تملک حل شود به لحاظ فنی آماده آبگیری است، گفت: در خصوص اعتبارات در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان هزینه شد و در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۸۸ میلیارد تخصیص اعتبار داشتیم.

وی گفت: طبق برآورد‌های انجام شده با اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان پرونده سدقشلاق بسته خواهد شد و به مرحله آّبگیری می‌رسد.

حسین آبادی هدف از احداث سد قشلاق را تامین آب کشاورزی برای ۴۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان صحنه و همچنین تامین آب شرب و صنعت به میزان ۹ میلیون مترمکعب در سال دانست یادآوری کرد: حجم مخزن این سد ۵۰ میلیون مترمکعب و جنس آن نیز سنگ ریزه‌ای با هسته رسی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از این سد در رونق اقتصاد کشاورزی و باغداری و توسعه بوم گردی و گردشگری شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.