نگرانی نمایندنگان آمریکا از پیشرفت چین

رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا نسبت به احتمال پیشی گرفتن چین از آمریکا هشدار داد.

چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات‌ها در سنا در جمع تعدادی از هم حزبی‌های خود گفت نکته مهم این است که زمان به نفع ما سپری نمی‌شود، رژیم شی جین پینگ هر روز در تلاش است تا از آمریکا پیشی بگیرد. 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، او در ادامه افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در اینجا و در کنگره و سنا نتوانند گردهم بیایند و پیامی قوی با این مضمون به دولت چین بفرستند که ما در انجام این تلاش مبرم مربوط به امنیت ملی با هم متحد بوده و به حفظ رهبری آمریکا متعهد هستیم.

اختلاف چین و آمریکا از سال ۲۰۱۸ و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به نقطه اوج خود رسید. بسیاری بر این باور بودند که به دلیل مشکلات اقتصادی در داخل آمریکا با تغییر دولت در این کشور، واشنگتن در روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با پکن تجدیدنظر می‌کند. اما با روی کار آمدن دولت جو بایدن نیز تغییرات چندانی در روابط دو جانبه واشنگتن – پکن حاصل نشد.

از طرفی واشنگتن به ویژه در سال‌های اخیر نگران پیشرفت‌های همه جانبه و همکاری‌های گسترده چین در عرصه‌های جهانی است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که در سال‌های آتی چین می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی از آمریکا پیشی بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار