رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور:

طرح کاشت یک میلیارد درخت نیاز ۱.۵ میلیون هکتار جنگل در کشور را تامین می‌کند

علیزاده علی‌آبادی گفت: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت برای جنگل‌ها در چهار سال آینده نیاز یک و نیم میلیون هکتار از جنگل‌های کشور را تامین می‌کند.

علی علیزاده علی‌آبادی رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در حاشیه بازدید از نهالستان چغولگیر منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود، افزود: محققان و پژوهشگران این موسسه برای مبارزه آفات‌ها در مراتع و جنگل ها تحقیق می‌کنند و نتیجه آن را در اختیار سازمان جنگل ها قرار می دهند تا متناسب با بودجه و امکانات خود برای اجرای آن اقدام کنند.

رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه مهمترین راه مبارزه با آفت‌های گیاهی مهاجم پیشگیری از ورود آنها به کشور است، گفت: پس از ورود گیاهان و آفت‌های مهاجم و اسقرار آنها در مناطق مختلف کشور کنترل، مهار و مبارزه با آنها هزینه‌های بسیار فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه از بین بردن کامل آفات‌های مهاجم کمتر امکان پذیر است، افزود: باید قرنطینه دامی، انسانی و گیاهی کشور با آموزش‌های به روز و نوین بیش از پیش فعال باشد تا از ورود آفت‌ها و گیاهان مهاجم به کشور جلوگیری شود.

وی به مقابله با گونه ملخ‌های مهاجر از شمال آفریقا و بومی هر منطقه که سالانه در همان منطقه خود زاد و ولد می‌نمایند، اشاره کرد و گفت: ملخ کوهان‌دار چند سالی است که به گیاهان و درختان استان سمنان حمله ور می‌شود که استفاده از سموم شیمیایی برای دفع این آفت معمول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.