غیرت، همراه همیشگی ملت ایران

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت گفت: غیرت ایرانیان همواره در طول تاریخ همراه آن‌ها بوده و نمی‌توان آن را از مردم جدا کرد.

حجت الاسلام محمدی مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت در مراسم یادبود شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی، شهید حمیدرضا الداغی و پاسداشت مقام مادر شهیدین بذرافکن که در نمازخانه استانداری برگزار شد گفت: دشمن به دنبال تضعیف غیرت دینی و ملی است، غافل از اینکه نمی‌توان غیرت دینی، ملی و ناموسی را از مردم ایران جدا کرد.

او افزود: غیرت دینی یعنی حساس بودن به ارزش‌ها و نمادهای دینی‌؛ لذا دشمن امیدها را بسته اما غافل از این است که ملت ایران در طول تاریخ با غیرت زندگی کرده و این مردم برای غیرت دینی به سوریه و عراق رفتند.

حجت الاسلام محمدی گفت: مگر می‌شود این مردم را از دین جدا کرد، مردم غیرت دینی دارند و آن را می‌توان در زیارت اربعین، شب‌های احیا و زیارت کربلا دید.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت بیان کرد: غیرت ایرانیان در طول تاریخ بوده و خواهد بود، دشمن نمی‌تواند این ملت را از غیرت دینی، ملی و ناموسی جدا کند و این موضوع ثابت شده است.

او تصریح کرد: همراهی نکردن مردم در فتنه‌ها به خاطر غیرت دینی و ملی آنان است؛ اما کسانی که شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهند برای جوانی که جانش را برای ناموس داد، سکوت کردند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: اسلام دین مهر و محبت و رحمانیت است اما رحمانیت هم اندازه‌ای دارد و توقع ما این است در این گونه اتفاقات همچون شهادت آیت الله سلیمانی، شهیدان الداغی و شهرکی، دستگاه قضایی به موقع و سریع با مجرمان برخورد کند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت افزود: اگر قانون نیاز به اصلاح دارد باید اصلاح شود لذا نباید بگذاریم قاتلان شهدا، در خیابان آزاد باشند.

او گفت: حمله به روحانیت اولین و آخرین نبوده و نخواهد بود زیرا این قشر در طول تاریخ با جان خود ایثار و فداکاری کرده و از گفتن حق کوتاه نمی‌آید.

حجت الاسلام محمدی افزود: شهید حمیدرضا الداغی از شهدای غیرت با دست خالی در برابر انسان‌های شیطان صفت می‌ایستد و با وجود اینکه آنان چاقو داشتند تا آخرین لحظه به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت گفت: این شهید والامقام جانش را نه برای ناموس خودش بلکه برای ناموس دیگران به خطر انداخت، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام به عنوان فریضه واجب تعیین شده است و همگان در این زمینه وظیفه دارند.

او اظهار کرد: خداوند برای استمرار حیات انسان، غریزه جهاد، مبارزه و مقابله را در وجودش گذاشته است و در دین اسلام اگر عزت و حیات ابدی می‌خواهید با جهاد محقق می‌شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در اسلام بالاترین عزت را جهاد مبارزه با دشمن دارد گفت: انسان‌ها در کنار حیات مادی، یک‌ زندگی روحانی و معنوی هم دارند که مکلف هستیم برای آن تلاش و مبارزه کنیم.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت گفت: آحاد مردم در دوران دفاع مقدس با غیرت ملی و حب وطن اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن ما به دست دشمنان بیفتد؛ البته غیرت ملی با ملی‌گرایی متفاوت است و ما وطن‌پرستی را دوست داریم ولی ملی‌گرایان اولین کسانی بودند که از کشور فرار کردند.

او با اشاره به غیرت ناموسی گفت: از نگاه دین اسلام، زن مسلمان ناموس مرد مسلمان است و اگر زنی در حکومت اسلامی باشد ولو اینکه مسلمان هم نباشد ناموسش به حساب می‌آید.

حجت الاسلام محمدی گفت: اگر نسبت به بی‌حجابی و کم‌حجابی بی‌توجه باشیم، موجب می‌شود جوان ما در جامعه به انحراف کشیده شود پس باید همه عوامل را مورد بررسی قرار دهیم و بی تفاوت نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.