افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال روستایی

مدیر کل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: برای توسعه کارآفرینی، تسهیلات اشتغالزایی روستایی نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

هاشمی مدیر کل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی در گردهمایی اعضای شورا‌ها در طبس گفت: در دولت سیزدهم به افزایش اشتغال در روستا‌ها توجه ویژه‌ای شده است و بخشی از درآمد‌های معادن برای توسعه روستا‌ها هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: ۱۵ درصد از درآمد معادنی که در جوار روستا‌ها ایجاد می‌شوند برای اجرای طرح‌های عمرانی در آن روستا هزینه می‌شود و یک درصد از درآمد‌ها نیز باید برای ضرر‌های محیط زیستی و زیرساختی به روستا پرداخت شود.

مدیر کل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: مجوز ۵۰۰ بازارچه اقتصادی صنایع دستی روستایی در کشور اخذ شده که این بازارچه‌ها به صورت شناور هستند و در ورودی روستا‌ها برپا می‌شوند.

هاشمی همچنین بیان کرد: سهیمه قیر رایگان خراسان جنوبی ۵۶ میلیارد تومان بوده که با پیگیری‌های استاندار ۶۰ میلیارد تومان دیگر اضافه شده است.

موانع سر راه اشتغال جوانان برداشته شود

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از مسائل مهم کنونی کشور اشتغال جوانان است که باید هر چه سریع‌تر موانعی که بر سر راه اشتغال جوانان است برطرف شود.

 حجت‌الاسلام نصیرایی با تأکید بر حضور مسئولان استان در بخش دستگردان افزود: بعضی از مدیران استانی حتی یک نوبت به بخش دستگردان نیامده اند و مشکلات این بخش را از نزدیک ندیده اند که از آن‌ها می‌خواهم در اولین فرصت به بخش دستگردان سفر و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند.

اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در کارخانه پتاس 

فرماندار طبس نیز در این مراسم گفت: در صورت تکمیل زیر ساخت‌ها در کارخانه پتاس برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

رحیمی افزود: در نهضت آسفالت، ۹۰ هزار متر مربع آسفالت روستایی در شهرستان طبس انجام شده که در دهستان یخاب ۴۵ هزار متر مربع آسفالت اجرا شده است. 

او بیان کرد: آسفالت معابر یکی از بزرگترین کار‌هایی بوده که در دورترین و محروم‌ترین روستا‌ها انجام شده است و با پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس و افزایش سهمیه قیر رایگان نسبت به چند سال گذشته، روکش آسفالت در بسیاری از مناطق محروم بخش دستگردان انجام شده است.

برچسب ها: دهیاری ، اشتغال ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار