رئیسی در دیدار وزیر خارجه سوریه:

صهیونیست‌ها پس از شکست در تجزیه سوریه، دنبال اجرای این سیاست در سودان هستند

رئیس جمهور گفت: امروز مردم سودان و جهان اسلامی باید مراقب توطئه‌های صهیونیست‌ها باشند و بدانند که مهمترین ضرورت امروز برای ملت‌های مسلمان وحدت است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به سوریه، در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه این کشور با بیان اینکه ایران دوست روز‌های سخت کشور‌های منطقه است، گفت: ایران در دوران مقاومت دوست و حامی ملت و دولت سوریه بود و برادری بین دو ملت مقاوم ایران و سوریه تداوم خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: جریان مقاومت به ویژه در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده و رویکرد توسعه‌طلبی و اشغالگری امروز شکست خورده است. رژیم صهیونیستی همچنین با حمایت آمریکا و کشور‌های غربی و نیز میدان‌داری گروهک‌های تروریستی دست ساخته آمریکا قصد داشتند سوریه را تجزیه کنند، اما موفق نشدند.

رئیسی اظهار داشت: صهیونیست‌ها با حمایت حامیان غربی خود امروز سیاست تجزیه‌طلبی را در سودان دنبال می‌کنند و مردم سودان و جهان اسلامی باید مراقب توطئه‌های صهیونیست‌ها باشند و بدانند که مهمترین ضرورت امروز برای ملت‌های مسلمان وحدت بوده و جمهوری اسلامی منادی و دعوت‌کننده همه مسلمانان به وحدت است.

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مهمترین روند‌ها و تحولات منطقه‌ای گفت که تحولات منطقه حاکی از روند رو به رشد و رو به جلوی روابط ایران و سوریه دارد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، علمی و فناوری دارد که می‌توانند در زمینه ارتقای سطح روابط دو کشور مورد استفاده قرار گیرند و باید اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور را با جدیت دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۱:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
من سوریه و دکتر بشار اسد را دوست دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا ریشه این اسرائیل ملعون رو بکنه. واقعا خوب توصیفی براش غده سرطانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای رئیسی بجای حل و فصل مشکلات کل جهان هستی و کائنات لطفا" فقط مشکل گرانی دلار و تورم و بدبختی مردم ایران را حل و فصل کنید. با حرفهای گنده گنده زدن نمی شود از زیر بار مسئولیت اصلی خودتان شانه خالی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر چیزی جای خود تو از کجا میدانی که اقتصاد رهاشده بی دلیل جو نده
آخرین اخبار