پیش‌بینی برداشت ۴۵ هزار تنی میگو پرورشی در بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: سطح زیر کشت میگو پرورشی این استان امسال هفت‌هزار و ۲۵۹ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود ۴۵هزار تن میگو از این سایت‌ها برداشت شود.

عقیل امینی روز جمعه با بیان اینکه استان بوشهر با تولید بیش از ۳۸ هزارتن، قطب نخست پرورش میگو کشور است، ادامه داد: امسال سطح زیر کشت میگو در این استان بیش از ۸۵۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با افزایش ضریب میکانیزاسیون در مزارع پرورش آبزیان در استان بوشهر، بهره‌وری در این عرصه از سال ۹۵ تا کنون افزایش چشمگیری یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهارداشت: ۱۱ واحد پرورش ماهی در قفس این استان تا پایان امسال افتتاح می‌شود که مجموع مزرعه‌های این استان به ۲۸ واحد می‌رسد.

امینی گفت: تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر صادر شده که از این شمار ۱۷ مزرعه به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: لزوم پیشگیری از صید بی‌رویه و افزایش جمعیت سبب شده تا امروز دنیا به سوی توسعه آبزی‌پروری حرکت کند و این روند در کشور ایران نیز دنبال می‌شود. مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: این استان علاوه بر پرورش میگو و ماهی در قفس، در زمینه‌های تولید جلبک، ماهی زینتی و دیگر بخش‌های آبزی‌پروری نیز در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.