امام جمعه شاهرود:

سنگ بنای امنیت اقتصادی مبارزه با فساد است

- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی مساله فساد در این حوزه است، گفت: مبارزه با فساد در کشور امنیت اقتصادی را به دنبال دارد.

حجت‌ الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: با تأکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دهه ۸۰ و همچنین در دیدار با کارگران، هشت محور مهم در حوزه مبارزه با فساد مطرح شد که رعایت آن چون واگذاری مبارزه به افراد مطمئن، قاطعیت در عین دقت و ظرافت، شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر در گردش‌های مالی اقتصادی و پرهیز از تبعیض در مبارزه ضروری است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اگر بخواهیم مساله گرانی، تورم و معیشت مردم را مرتفع کنیم باید مسوولان نظام در حد وظایف قانونی از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکنند، ابراز کرد: کمک کنیم تا با مرتفع شدن مشکلات تورم و گرانی موجود معیشت مردم به ثبات برسد.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه جنگ در اوکراین اوضاع دنیا را به‌ طرف خطر می‌کشاند و امیدواریم ابرقدرت‌ها درگیر جنگ اتمی نشوند، اظهار کرد: غرب به دنبال شعله‌ورکردن این جنگ است تا به منافع خود برسد.

خطیب جمعه شاهرود در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نکوداشت علم، علما و دانشمندان به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ معنوی انسانی امری مهم است و برای شناساندن آنها به جوانان و نوجوانان باید اقدام‌های گسترده‌ای صورت پذیرد، عنوان کرد: کارگران و معلمان در جامعه ارزشمند هستند، چرا که پیشرفت جامعه در گروِ اقدام این دو گروه ارزشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار