استاندار سیستان و بلوچستان:

معلمان رکن اصلی آموزش و پرورش هستند

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند؛ «معلمی شغل انبیاست» بیان داشت: معلمین خلاق، مومن، متفکر و انقلابی رکن اصلی آموزش پرورش هستند که با تمام وجود برای ساختن جامعه تلاش می‌کنند.

محمدکرمی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: معلمین با تمام توان و تلاش در راستای اعتلای کودکان و نوجوانان این سرزمین قدم بر‌می‌دارند.

وی افزود: معلمین وظیفه سنگینی بر دوش دارند، زیرا آینده را برای نوجوانان و کودکانی که با تمام وجود برای کسب علم قدم گذاشتند، روشن می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه موضوعاتی که انبیا برای اعتلای بشریت دنبال می‌کردند، معلم هم همین نقش را دارد از همین رو باید آگاهانه عمل کنند.
 
 وی با اشاره به اینکه سرمایه‌ی اصلی خانواده‌ها فرزندانشان هستند، اذعان کرد: مردم فرزندانشان را در اختیار معلمین قرار می‌دهند و این رسالت سنگینی برای معلمان سخت کوش ماست.

 وی تصریح کرد: ساخت و هدایت ذهن‌ها بر اساس آموزه‌های دینی بسیار مهم است و رفتار، عمل و نوع نگاه معلم در واقع نوعی از آموزش است.

 وی بیان داشت: اسلام و بزرگان دین بر علم و علم آموزی تاکید دارند و تدبر در آیات الهی به دلیل گسترش علم و دانش است.

وی اذعان کرد: امروز اندیشکده‌های غربی به دلیل گسترش اسلام، با این دین الهی و پیروان آن مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی آموزش و پرورش و اقتصاد مورد هدف قرار گرفته است، بیان داشت: دشمنان به دنبال القا برنامه‌هایشان هستند که نمونه بارز آن طرح کاهش جمعیتی است که توسط سازمان جهانی بر ما القا شد.

استاندار ادامه داد: وقتی از نفوذ می‌گوییم، نفوذ همینجا اتفاق می‌افتد؛ نفوذ یعنی القای یاس و ناامیدی در افراد جامعه، که این خطر اراده قوی می‌طلبد چرا که دشمن می‌خواهد اراده‌ها را بشکند.

وی تصریح کرد: ذهن دانش‌آموز در این دوران طلایی حضور در مدرسه ساخته می‌شود که قابل برگشت هم نیست و معلمین نقش اساسی در آن دارند. 

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط رشد و شکوفایی استان بیان داشت: هر کشوری برای پیشرفت نیاز به نیروی انسانی خلاق، مومن، متفکر، جهادی و انقلابی دارد که این استان این نیروی جوان را دارد و معلمین موجب اعتلای این جوانان هستند. 

وی بر حضور دانش‌آموزان در پارک‌های علم و فناوری جهت افزایش مهارت محوری تاکید کرد و افزود: کشور بر پایه علم و فناوری و افزایش شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت خواهد نمود. 

استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم تلاش به منظور کاهش دغدغه‌های معیشتی و مسکن معلمین در راستای کارآمدی آن‌ها در عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرد.
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار