پلیس فرانسه خواستار وضع قانون اضطراری برای سرکوب معترضان است

اتحادیه پلیس فرانسه با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور خواستار وضع قانون اضطراری علیه معترضان شد.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو با اشاره به تشدید اعتراضات مردم این کشور به اصلاحات دولت نوشت: پلیس فرانسه با شدت گرفتن اعتراضات در این کشور و افزایش شیفت‌های کاری از امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور خواسته اند تا قانونی برای مبارزه با معترضان وضع کند. 

اتحادیه پلیس فرانسه در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور این کشور اعلام کرد وضع فعلی در فرانسه بغرنج است و پلیسپلیس در «وضعیت آخرالزمانی» با خشونت تظاهرکنندگان به سر می‌برد و خواستار وضع قانون اضطراری علیه آنچه «اراذل و اوباش» می‌خوانند، هستند.

لوفیگارو گزارش داد: اتحادیه‌ها در ۱۲ می‌در کاخ الیزه نشستی دارند و انتظار می‌رود پاتریک استرزودا، رئیس دفتر مکرون، و همچنین فردریک رز، مشاور امور داخلی و امور امنیتی رئیس جمهور فرانسه، از آن‌ها استقبال کنند.

دادگاه عالی فرانسه پیشتر، درخواست برگزاری همه پرسی ملی در دو سال اخیر در باره قانون افزایش سن بازنشستگی را رد کرد. این قانون سبب شکل گیری اعتراض‌های گسترده در چند ماه اخیر شده است. معترضان قرار است اعتراض‌های گسترده تری را در ماه ژوئن برگزار کنند.

روز دوشنبه همزمان با یکم می‌ماه روز جهانی کارگر شهر‌های فرانسه شاهد برگزاری تظاهرات میلیونی مردم فرانسه بود. این تظاهرات با دخالت پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

ماه گذشته، مکرون با وجود ماه‌ها اعتصاب، افزایش نامطلوب حداقل سن واجد شرایط برای بازنشستگی دولتی را از ۶۲ به ۶۴ سال امضا کرد. پس از استفاده از فرمان اجرایی برای اجرای قانون بدون رأی گیری در پارلمان، ناآرامی‌ها و درگیری‌های پراکنده با پلیس رخ داد.

مکرون و دولت اکنون در تلاش هستند تا از این بحران خارج شوند، اما معترضان همچنان خشمگین هستند. نیرو‌های امنیتی فرانسه در تلاش هستند با سیاست مشت آهنین معترضان را سرکوب کرده و به تظاهرات گسترده ضد سیاست‌های دولت مکرون پایان بخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این هم نهایت لیبرال دموکراسی غربی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
پرویز پرستویی وووووووووو علی کریمی و دیگر سلبریتها کجایند؟ اینجا میگفتن و میگن جلو اغتشاش را بگیرید سرکوب حساب میشه ولی گویا برای رضایت اربابانشون در غرب میگن جلو قانون شکنان را بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این سلبریتی نماها یک مشته کج اندیش اند که هنگام سرکوب فرانسه و انگلیس و امریکا کر و کور و لال میشوند این جماعت انتظار بیش از خیانت به وطن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اخییییییییییی از مصی مو فرفری کمک بگیره مکرون .مشاور خوبی هستند ایشون خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار