اتحادیه عرب: تصمیم برای بازگشت سوریه ممکن است فردا گرفته شود

سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب تایید کرد که تصمیم برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه ممکن است روز یکشنبه گرفته شود.

جمال رشدی، سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که تصمیم برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب ممکن است روز یکشنبه در نشست فوق العاده وزرای خارجه این سازمان اتخاذ شود.

به گزارش المیادین، رشدی در پاسخ به این سوال که آیا در نشست روز یکشنبه درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیم گیری می‌شود، گفت: می‌توان در نشستی که همه اعضای این سازمان در آن شرکت کنند، تصمیم گرفت.

در این نشست درباره لغو تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب و مشارکت این کشور در نشست بعدی سران کشور‌های عربی که در ۱۹ ماه مه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دیروز ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن گفت: «سوریه به زودی می‌تواند به اتحادیه عرب بازگردد» و تأکید کرد که «سوریه از میان ۲۲ عضو اتحادیه رای کافی برای بازپس‌گیری کرسی خود را دارد».

رئیس جمهور الجزایر، عبدالمجید تبون هم تأیید کرد که سوریه یکی از اعضای بنیانگذار اتحادیه عرب است و نمی‌توان آن را از این اتحادیه جدا کرد.

چهارشنبه گذشته، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که بازگشت سوریه به کرسی خود در این اتحادیه باید مرحله به مرحله انجام شود.

ابوالغیط توضیح داد که این با یک جلسه، بحث و سپس توافق بین کشور‌های عضو اتحادیه آغاز می‌شود و پس از آن دعوتنامه‌ای به سوریه ارائه می‌شود، سپس سوریه می‌آید و در هر جلسه وزیران دیگر اتحادیه عرب شرکت می‌کند و به همه فعالیت‌های اتحادیه باز می‌گردد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار