۴۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات بودجه عمومی چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال از محل اعتبارات بودجه عمومی به استان ۵۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال ابلاغ شد.

علی شهریارپور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این مبلغ ۴۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به تفکیک منابع در اختیار، چگونگی جذب آن و عملیات اجرایی طرح‌های خود را در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درخصوص توضیح لازم را ارائه کردند.

شهریارپور به جذب نشدن مبلغی از اعتبارات چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: جذب سریع‌تر این اعتبارات از سوی مسوولان تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است و باید اقدامات لازم برای جذب این اعتبارات را تا ۱۰ روز دیگر انجام شود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تنظیم سند پیشرفت و توسعه چهارمحال و بختیاری به‌عنوان مهم‌ترین برنامه اجرایی و راهبری توسعه استان براساس برنامه هفتم توسعه یادآور شد: برای تنظیم این سند ۱۵ کمیته تشکیل شده که تاکنون ۶ کمیته پیش‌نویس اولیه سند را ارائه داده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تکمیل این سند باید از توان تمام مشاوران و ذی‌نفعان استان و شهرستان‌ها بهره‌گیری و کمیته تخصصی تشکیل شود.

وی گفت: در کنار منابعی که از بودجه عمومی اختصاص پیدا کرده ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه در قالب مولدسازی، تهاتر نفت و ماده ۵۶ قانون الحاق پیش‌بینی شده که منابع خوبی به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

شهریارپور تاکید کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل از ماده ۵۶ و ۱۱ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفت به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که در سال‌جاری باید از این ظرفیت بهره‌گیری بیشتری شود.

وی افزود: در این نشست تامین زمین ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری که مباحث تخصصی آن در کارگروه زیربنایی استان مطرح شده بود، مصوب شد تا عملیات اجرایی آن‌ها در آینده نزدیک آغاز شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سامانه «منتاک» به‌عنوان مهم‌ترین سامانه ارائه گزارش نظارتی پیشرفتی از طرح‌ها در جلسه مطرح شد و اقداماتی که در استان برای تکمیل پروژه‌ها انجام شده نیز مطرح و قرار شد مباحث این سامانه تکمیل شود تا بتوان از نتایج آن برای نظارت بر طرح‌های استان بهره‌گیری کرد.

وی یکی دیگر از موارد حائز اهمیت برای چهارمحال و بختیاری را جابجایی یا درجاسازی روستا‌ها دانست و یادآور شد: روستا‌هایی شناسایی شده که باید مطالعات اولیه آن‌ها انجام شود و انتخاب طرح‌های اولویت‌دار برای روستا‌های نیازمند درجاسازی تعریف می‌شود.

شهریارپور تصریح کرد: روستا‌های مورد نظر فرمانداران در این خصوص مطرح و برای هر کدام از آن‌ها تصمیم‌های لازم گرفته شد.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم سفر‌های رییس‌جمهور و هیأت دولت به استان‌های کشور یادآور شد: در این دور از سفر‌ها تکمیل طرح‌های مصوب سفر مطرح است که باید برخی پروژه‌ها تکمیل، بهره‌برداری و در این سفر‌ها افتتاح شوند.

شهریارپور اظهار داشت: همچنین تکمیل سایر طرح‌های مصوب سفر نخست رییس‌جمهور و هیأت دولت به استان‌ها ضروری است و طرح‌هایی که تامین مالی آن‌ها به مصوبات تکمیلی نیاز دارد و یا در سفر اول مغفول واقع شده‌اند و مصوب نشده‌اند برای مصوبه در دور دوم سفر‌ها در اولویت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای شهریارپور دستش بده به دست من یک گشتی بزنیم که این اعتبارات کجا هزینه شده غیرازاینکه همه اش یا جابجا شده وصرف هزینه های جاری سازمانها شده چرا یکی یکی اسم پروژه ها را برای مردم و تخصیص و هزینه را با لیست انتشار نمی دهند..؟