۲۷۰ میلیون دلار کالا از قزوین به خارج صادر شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته ۲۷۰ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کردند.

 رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته ۲۷۰ میلیون دلار کالا به وزن ۳۴۰ میلیون تن به خارج از کشور صادر کردند.

رضا صفاری افزود: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند توسعه خوشه‌های صادراتی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات سعی در بهبود صادرات واحد‌های صنعتی داریم.

این مسئول گفت: شرکت‌های مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازار‌های صادراتی آگاهی و توان کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحد‌ها را تسهیل کنند.

وی افزود: اقلام عمده صادراتی از طریق واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی استان قزوین شامل انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده ها، کشمش، مواد غذاییّ، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس، منسوجات بوده است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: عمده خریداران کالا‌های این شرکت‌ها کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، پاکستان، قطر، تایلند، روسیه، ترکیه و کشور‌های CIS، هند، رومانی، هلند، بلغارستان بودند که از مهم‌ترین بازار‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می‌روند.

صفاری تصریح کرد: مطالعه بازار‌های هدف به صورت کلی و ارائه آن به واحد‌های صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و تور‌های صنعتی و تجاری خارجی و بازدید از نمایشگاه‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال، پرداخت بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی برای واحد‌های تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار