با راه اندازی کارگاه‌های اشتغال خرد و خانگی؛

برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: پارسال هزار و ۷۳۵ کارگاه اشتغال خرد و خانگی با اشتغالزایی ۳ هزار و ۶۰۰ نفر راه اندازی شده است.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، از طریق صندوق‌های روستایی و تعاونی‌ها و اعتبارات تبصره ۱۶، هزار و ۷۳۵ کارگاه اشتغال خرد و خانگی با اشتغالزایی ۳ هزار و ۶۰۰ نفر راه اندازی شده است گفت: برای ایجاد این شغل‌ها ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او با اشاره به افزایش چند برابری طرح‌های عمرانی بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن افزود: پارسال ساخت ۸۴۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف تفاهم شد که از این تعداد ۴۱۲ طرح با ۱۰۱ میلیارد تومان به اتمام رسید و مابقی در حال اجراست.

هنری به برگزاری ۳ هزار و ۳۰۰ اردوی جهادی در استان طی پارسال با حضور ۳۹ هزار و ۷۰۰ جهادگر اشاره کرد و ادامه داد: ارزش ریالی خدمات این گروه‌های جهادی ۲۷۶ میلیارد ریال بوده که در تمام شهرستان‌ها بویژه مناطق محروم برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اجرای طرح آبخیز تا جالیز از امسال در کشور خبر داد و عنوان کرد: در مدت ۵ سال اجرای این طرح ۱۵ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا  می‌شود که سهم خراسان جنوبی یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار است.

او بیان کرد: در زمینه اجرای این طرح ۱۴ هزار رشته قنات مرمت و بهسازی می‌شود که حدود ۱۰ درصد آن سهم خراسان جنوبی است.

هنری تصریح کرد: امسال در قالب طرح آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در صورت تأمین اعتبار آبرسانی می‌شوند و در مرحله بعد به سراغ  دیگر روستا‌های استان خواهیم رفت تا در مدت ۳ سال مشکل آب شرب آن‌ها برطرف شود.  

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین از افتتاح ۳۵۰ طرح اشغالزایی و عمرانی با اشتغال ۷۵۰ نفر و با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال در هفته بسیج سازندگی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.