جاذبه‌های شیراز منحصر و مختص به این کلان‌شهر است

در آیین نکوداشت روز شیراز، بر همت مسئولان برای گسترانیدن فرش قرمز مدیریت استانی و شهری برای جذب سرمایه‌گذار به این کلان‌شهر به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاری تأکید شد.

آیین نکوداشت روز شیراز با حضور مدیریت شهری شیراز، مدیران استانی و میهمانان ملی و اهالی فرهنگ و هنر در باغ جهان‌نما برگزار شد.

وظیفه ما صیانت از داشته‌های شیراز است

استاندار فارس در این آیین گفت: شیراز سرشار از داشته‌های بی‌شماری بوده که ممکن است به تک‌تک این داشته‌ها آسیب‌هایی وارد شود، اما وظیفه ما حفاظت از آنهاست.

محمدهادی ایمانیه عنوان کرد: این افتخار نصیب هیچ شهر ایران نشده است که چهار امامزاده متبرکه در زیر سایه این شهر باشد که یکی از آن‌ها حرم حضرت شاهچراغ (ع) است و برای مردم این شهر بسیار عزیز است.

او با بیان اینکه این شهر دارای شعرای بزرگی است که از افتخارات جهان ادبیات هستند، افزود: هیچ شهر دیگری در ایران مثل شیراز شعرای بزرگی همچون حافظ، سعدی و ملاصدرا که از جمله فیلسوفان جهان بشریت است، ندارد.

نماینده عالی دولت در فارس با تأکید بر این موضوع که باغات شهر شیراز جزو مزیت و برجستگی‌های شهر شیراز است، بیان کرد: نباید اجازه داد تا این داشته‌ها خدشه‌دار شود و تک تک آن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

ایمانیه با اشاره به زبانزد بودن هوای پاک شیراز ادامه داد: این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر ادب و فرهنگ فارسی بوده و هوای پاک آن زبانزد است.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت قطب پزشکی بودن شهر شیراز،گفت: باید همه با یکدیگر مشارکت داشته تا این قطب که نه تنها مورد اقبال سایر شهر‌ها بلکه سایر کشور‌های دیگر بوده، از آن صیانت شود. 

جاذبه‌های شیراز منحصر و مختص به این کلان‌شهر است

او گفت: شهر شیراز دارای داشته‌های بسیار ارزشمندی همچون بنا‌های دوره تاریخی زندیه و مساجد عتیق، وکیل، نصیرالملک و نو است و کمترین شهری در ایران وجود دارد که از همه این آثار بهره‌مند باشد. 

ایمانیه با اشاره به شهره بودن شهر شیراز به شهر بهار نارنج گفت: ارزش بهار نارنج این شهر در مقایسه با سایر شهر‌ها بسیار بالاست.

استاندار فارس عنوان کرد: شیراز، شهری فرهنگی، میهمان نواز، متدین و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهری دارای مردمی مهربان و میهمان‌دوست بوده است.

تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری متنوع و متکثر در شیراز ایجاد شود 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: امروز از ارزش‌هایی در شیراز سخن می‌گوییم که نهال‌هایی هستند که در گذشته کاشته شدند و امروز به ذره ذره آن می‌بالیم.

مهدی طاهری با تأکید بر اینکه هنرمندان، ادبا و فلاسفه بزرگی زحمات بسیاری کشیدند تا شیراز به زیبایی امروز به دست ما برسد، تصریح کرد: شیراز ظرفیت دوم و سوم ندارد بلکه تنها ظرفیتش گردشگری است که اگر مقتدر و محکم آن را توسعه دهیم، قادر خواهیم بود که سایر ظرفیت‌های بزرگ را هم توسعه دهیم.

او با بیان اینکه فرش قرمز برای سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر همت می‌خواهد، گفت: سرمایه‌گذار فرصت فکر کردن به ما نمی‌دهد و لذا باید تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری متنوع و متکثر در شیراز ایجاد شود.

جاذبه‌های شیراز منحصر و مختص به این کلان‌شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی شهر مسؤولیت تهیه دائره‌المعارف و دانش‌نامه این کلان‌شهر را به معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری داده است.

طاهری تصریح کرد: این کار به سرمایه گذاری نیاز دارد و ما دست یاری همه فرهیختگان شیرازی و غیر شیرازی را می‌فشاریم.

او با بیان اینکه مراجع علمی برای این موضوع کم نیست، عنوان کرد: مقرر شده که این دانش‌نامه به سه زبان رسمی دنیا ترجمه شود و این یک ثروت ملی برای شیرازی‌ها در آینده خواهد شد که همه اعصار از آن استفاده کنند.

تلاش می‌کنیم تا شیراز بهشت سرمایه‌گذاری شود 

شهردار کلانشهر شیراز نیز در این آیین در سخنانی اظهار کرد: شهر شیراز یک قدمت چند هزار ساله دارد و در الواح گلی ایلامی‌ها قدمت آن به دو هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و به عبارت دیگر قدمت این شهر تاریخی به ۶ هزار و ۵۰۰ سال قبل از اسلام بر می‌گردد.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه آغاز ماه اردیبهشت در شیراز مصادف با زادروز سعدی و پایان این ماه روز ملاصدرا شیرازی گرامی داشته می‌شود، عنوان کرد: همزمان با پانزدهم اردیبهشت اولین روز از هفته نکوداشت شیراز، برنامه‌های بسیاری برگزار شد که اجرای برج نگاره روز شیراز بر روی برج آزادی در تهران یکی از آن‌ها بود.

او با اشاره به اینکه بسیاری علاقه دارند تا در هفته و روز شیراز به شهر شیراز بیایند، گفت: روز گذشته باتوجه به بازدید‌هایی از مجموعه‌های گردشگری و تفرجگاهی شهر شیراز صورت گرفت و این مکان‌ها مملو از جمعیت بود و این فرصتی است که شاید نصیب شهر‌های دیگر کشور نشود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز گفت: در جای‌جای این شهر در این ایام جمعیتی موج می‌زند و این وظیفه ما مسؤولین و خادمین را به مردم در خصوص خدمت‌رسانی به این مرزوبوم سنگین‌تر می‌کند؛ از سوی دیگر باتوجه به جاذبه‌های تاریخی که این شهر دارد، هیچ شهر دیگری این خصوصیات را ندارد و آن تنها مختص به شهر شیراز است.

جاذبه‌های شیراز منحصر و مختص به این کلان‌شهر است

اسدی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص شهر شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب یک تاج و نشان بزرگ را بر شهر شیراز با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نهادند و بر وجه گردشگری این شهر تأکید داشتند.

شهردار شیراز همچنین به قطب پزشکی گردشگری این کلانشهر اشاره کرد و گفت: قطب گردشگری این شهر به دلیل وجود آثار تاریخی و میراث به‌جا مانده است و به دلیل هوای پاکی که این شهر دارد، طی یکسال گذشته این کلان‌شهر یک روز هم هوای آلوده نداشته است و این موضوع بر قطب گردشگری بودن آن افزوده و ما باید قدردان آن باشیم. 

او با بیان اینکه شهر شیراز قطب پزشکی است و این وجه به دلیل وجود متخصصان، بزرگان و دانشمندانی است که برای این شهر زحمات بسیاری کشیده‌اند، افزود: شیراز که بیش از هزاران سال پیش به برکت وجود امام‌زادگانی همچون حضرت شاهچراغ (ع) و شعرای بزرگی همچون شیخ اجل سعدی و حضرت لسان‌الغیب حافظ شیرازی و دوره‌های تاریخی زندیه شهره بوده و اکنون به ما ارث رسیده است، بخشی از وظیفه ما آن است که برای شیراز الگوسازی کنیم و شهر جهانی صنایع دستی که امروز بنام شیراز است و شهرداری شیراز دبیر این شهر جهانی است آن را پاس بداریم و از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله مجلس شورای اسلامی و دولت استفاده کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دیگر ما اینست که کاری صورت پذیرد تا مجموعه جهانی زندیه ثبت جهانی شود، گفت: بایستی خواهرخواندگی‌های خود را با سایر شهر‌های ادبی، تاریخی و فرهنگی بیشتر کنیم. 

شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین به ظرفیت شهر شیراز اشاره و یادآور شد: طی ۴۵ روز گذشته بیش از ۳.۵ میلیون نفر مسافر وارد شهر شیراز شد و خاطرات بسیار خوبی در ذهن آن‌ها نقش بست و تلاش شد تا اقدامات لازم برای میزبانی از مردم در اقامت و اسکان فراهم شود و رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میان نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و در میان کلیه شهرداری‌های کشور، شهرداری شیراز مقام نخست و برتر را در کل کشور به خود در حوزه خدمت‌رسانی به مردم در نوروز اختصاص داد.

اسدی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم موضوعات مورد نیاز را برای شهر شیراز رقم بزنیم، عنوان کرد: در تلاشیم تا شیراز بهشت سرمایه‌گذاری بشود و باتوجه به همت استاندار فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و سایر دستگا‌ه‌های اجرایی در این موضوع، جذب سرمایه‌گذار در دستور کار بوده تا فرش قرمز برای سرمایه‌گذار بگسترانیم و بهشت سرمایه‌گذاری را در عمل ثابت کنیم.

بزرگترین سرمایه شیراز مردمان مهربان، فرهیخته و متدین آن است

معاون فرهنگی شهرداری شیراز نیز با تبریک و گرامیداشت روز و هفته نکوداشت شیراز اظهار کرد: شهر شیراز دُر و گوهر‌های کمیاب بسیاری در دل خود جای داده و همه آن چه که شهر شیراز دارد از سایر شهر‌های هم‌طراز خود متمایز کرده است.

محمدعلی چوبینی گفت: بزرگترین سرمایه این شهر مردمان مهربان، فرهیخته و متدین آن است و باید قدردان آن‌ها بود.

جاذبه‌های شیراز منحصر و مختص به این کلان‌شهر است

تقدیر پیشکسوت عرصه تئاتر از شهرداری شیراز

رحیم هودی پیشکسوت عرصه تئاتر شیراز نیز در سخنانی بیان کرد: هنر گوهری پاک و تابنده است و هنر را هنرمند زاینده است. 

او ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری در خصوص اهمیت به موضوع هنر و برگزاری چنین مراسمی، عنوان کرد: هنرمندی همچون مرحوم امین تارخ دل در گرو شهر شیراز داشت. 

هودی که از بنیان‌گذاران تئاتر در شیراز است، ادامه داد: به وجود کلیه دوستانی که در پیشبرد عرصه تئاتر فعال هستند سر تعظیم فرود می‌آورم؛ چراکه با رفتن هنرمندانی همچون مرحوم تارخ، همواره نام و یاد این افراد بزرگ در خاطره‌ها می‌ماند. 

این پیشکسوت عرصه تئاتر در پایان از فعالیت کلیه افراد و ارگان‌ها همچون مجموعه شهرداری که برای اجرای چنین برنامه‌هایی در راستای توسعه هنر و رونمایی از نشان تابلو موسیقی شیراز تلاش دارند، قدردانی کرد. 

در آیین نکوداشت روز شیراز از خانواده مرحوم امین تارخ بازیگر و هنرمند شیرازی نیز تجلیل شد.

جاذبه‌های شیراز منحصر و مختص به این کلان‌شهر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار