راه اندازی اردوگاه بین‌الملل دانش آموزی در کرمانشاه

اراضی جنب محوطه تاریخی بیستون دارای مناسبت‌ترین موقعیت برای راه اندازی اردوگاه بین‌المللی است .

احمد شایسته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه در غرب کشور برای دانش‌آموزان یک اردوگاه کشوری یا بین‌المللی نداریم، به شورای آموزش و پروش به ریاست استاندار پیشنهاد داده‌ایم که این اردوگاه در استان کرمانشاه راه‌اندازی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به موافقت استاندار با احداث اردوگاه بین‌المللی دانش‌آموزی، افزود: در این راستا پنج زمین به آموزش و پرورش معرفی شده و اکنون در حال مطالعه زمین‌ها هستیم.

شایسته تصریح کرد: تاکنون زمین جنب محوطه تاریخی بیستون دارای مناسبت‌ترین موقعیت است که حدود ۱۲۰ هکتار زمین است و چاه آب دارد، نیازمند حفر چاه جدید نیست و از مساله کم‌آبی رنج نمی‌برد برهمین اساس در این منطقه می‌توانیم یک اردوگاه کشوری داشته باشیم. 

وی افزود: با توجه به ظرفیت همجواری با کشور عراق می‌توانیم اردو‌های بین‌المللی را راه‌اندازی و از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنیم.

شایسته تصریح کرد: اردوگاه‌های دیگر آموزش و پرورش محدود، استانی، فاقد وسعت و امکانات لازم هستند درحالی که اردوگاه کشوری ظرفیت خوابگاهی بیشتری دارد و البته اردوگاه‌های جدید با تاکید بر برخورداری از پیوست تربیتی ایجاد می‌شوند و دارای امکاناتی برای راه‌اندازی پارک‌های علمی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: با داشتن اردوگاه بین‌المللی می‌توانیم میزبان برگزاری بسیاری از برنامه‌های کشوری باشیم چه اینکه امسال برای میزبانی مسابقات قرآنی کشور مجبور به استفاده از امکانات دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی شدیم.

شایسته تصریح کرد: این اردوگاه بین‌المللی بالغ بر یک هزار نفر ظرفیت خوابگاهی دارد و در مسیر تردد زوار عتبات عالیات و راهیان نور قرار دارد، همچنین با توجه به نزدیکی به محوطه تاریخی بیستون وامکانات سنگ نوردی تیم‌های سنگ نوردی می‌توانند از امکانات این اردوگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه اردوگاه بین‌المللی کرمانشاه باشیم، افزود: محل تامین این اعتبارت هم استانی وهم کشوری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.